eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaile V powinien miec akumulatorRe: ile V powinien miec akumulator
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ile V powinien miec akumulator
    Date: Mon, 13 Feb 2012 13:24:22 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <jhaveo$mko$1@mx1.internetia.pl>
    References: <j...@4...com>
    <4f38d08d$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <jhajpn$1t9o$1@news2.ipartners.pl> <jhauee$j4b$1@mx1.internetia.pl>
    <2950355184$20120213131415@squadack.com>
    NNTP-Posting-Host: 178-37-208-177.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1329135896 23192 178.37.208.177 (13 Feb 2012 12:24:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Feb 2012 12:24:56 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <2950355184$20120213131415@squadack.com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.5) Gecko/20031007
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:626028
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-13 13:14, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Mario,
    >
    > Monday, February 13, 2012, 1:07:08 PM, you wrote:
    >
    >>>> Za malo, w zime lepiej jak jest nawet powyzej 14,5.
    >>> Nieprawda, 14.5V dla aku to napiecie troche za duze (gazowanie)
    >> Chyba na ładowarce. W samochodzie masz regulatory ustawione fabrycznie
    >> zazwyczaj na 14.4 V.
    >
    > W nowszych samochodach może być 13.8V - dostosowanie do żelowych
    > akumulatorów...

    Łatwo sprawdzić wstawiając dość dobrze podładowany akumulator (aby za
    bardzo nie obciążał) i zobaczyć do jakiej wartości dąży napięcie gdy
    wyłącza się odbiorniki i wkręca obroty.

    >>>> 13,8 nie nadaluje w mr?z akumulatora praktycznie w lato - aby, aby. To
    >>>> prawie napiecie pracy buforowej a nie cyklicznej.
    >>> Naladuje
    >> Akumulator w pełni naładowany ma jakieś 13,5 czy 13,7 wolta. Aby to
    >> uzyskać musisz ładować większym napięciem. No chyba ze byłby ładowany
    >> ciągle przy pracy buforowej (alarm/UPS)
    >
    > W samochodzie ciężko odróżnić pracę buforową od cyklicznej... Wszystko
    > zależy od czasów przejazdów pomiędzy postojami.


    No ale regulatora nie przestawiasz w zależności od typu planowanej
    jazdy. Jest fabrycznie ustawiony na jakąś wartość. Do tej pory
    spotykałem się z 14.4 V.


    --
    pozdrawiam
    MD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: