eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz, › Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
  • Data: 2012-10-24 16:43:13
    Temat: Re: idiotyczne zielone strzałki FUT: pl.misc.samochody, pl.pregierz,
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Oct 2012, Marek Dyjor wrote:

    > no i co ?

    Wyjaśnia niżej:

    Gorzej.
    Zielone dla pieszych zapala się często nieco później.
    Wtedy, jak ci co wjechali na zielonym są przy krawędzi pasów.
    IMO takie cóś jest karygodne, ale powszechne.
    Wjeżdżając na "obce" skrzyżowanie nie masz pojęcia jaki jest
    cykl, czy piesi dostaną zielone czy nie.

    > znaczy kierowcy nie posiadają oczu i mózgów? nie wiedzą że tam moga być
    > piesi?

    Ale na to co opisano wyżej, pomóc mógłby jedynie nakaz zatrzymania
    po skręcie.
    Jeszcze raz: skręcasz, widzisz że piesi STOJĄ i że mają CZERWONE.
    Jak widzisz że mają zielone, jesteś przy pasach.

    > a jak pieszy wlezie na czerwonym to go rozjeżdżasz bo masz prawo?

    Na czerwonym pieszy rzadko startuje z zatrzymania ze wzrokiem
    wpatrzonym w sygnalizator.

    "Prawidłowym" rozwiązaniem pozostaje jedynie sygnał 4.2.14, tyle,
    że nie wszędzie (na razie) występuje.
    No i też nie daje za wiele zapasu - wg rozporządzenia 1 sekunda.
    O ile pamiętam przyjmuje się pół sekundy na czas reakcji, czyli
    dla jadących 30kmph powinno starczyć (do prewencyjnego zatrzymania).
    Uprzedzam: nie znam przepisu ustanawiającego falstart dla pieszych :>

    > czy
    > starasz się zatrzymać? jak jedziesz prosta drogą to nei patrzysz czy ktoś nie
    > jest na ścieżce kolizyjnej z twoim pojazdem?

    Przecież w opisywanym przypadku piesi chcący przejść przez poprzeczną
    są cały czas na kolizyjnej.
    Zatrzymujesz się prewencyjnie przed każdymi pasami, przed którymi masz
    zielone światło?

    [...]
    > nie musi gasnąć ludzie maja mózgi nei muszę ich zstępować świecące strzałki.

    Nie musi.
    Tyle, że bezpieczniejsza jest wtedy strzałka stała (w ogóle nie
    sterowana).
    Większości kierowców możesz tłumaczyć i nie przetłumaczysz,
    że potrzeba spełnić więcej niż jeden warunek :>
    Lepiej więc, żeby NIE widział go w fakcie (za)świecenia się strzałki.

    pzdr, Gotfryd