    From: Adramelech <a...@t...nie.ma>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: iPhone4 wciąż najlepszy ekran LCD
    Date: Mon, 28 Nov 2011 11:57:09 +0000 (UTC)
    <j...@p...onet.pl> <jajdej$8mg$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jaji41$33v$1@news.onet.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jajrur$7ru$1@news.onet.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jalkiu$2ck$1@news.onet.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jaltct$32p$1@news.onet.pl>
    <jalui4$cv4$1@inews.gazeta.pl> <jamcih$s4v$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@p...onet.pl> <X...@1...0.0.1>
    <j...@p...onet.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:jaqc8k.9ls.0@poczta.onet.pl:

    > Po pierwsze - rozmiaru liter nie określaj w takich porównaniach
    > w pikselach, bo jak sam widzisz każdy display ma inną gęstość
    > pikseli i inne rozmiary a zatem inne milimetry zajmie kwadrat
    > wielkości 5x5 pikseli na Galaxy S, inne na monitorze komputerowym
    > 20" a inne na iPhone4.

    Wiec znaczenie ma wielkość literek w milimetrach na wyświetlaczu. Czym
    wiekszy wyświetlacz tym więcej tylko literek mozna na nim mieć.

    > Ustal wielkość liter w MILIMETRACH jaka jest dla Ciebie czytelna
    > na jednym ekranie i jaka jest na drugim ekranie i być może okaże
    > się tak jak w moim przypadku, że na iPhone4 mniejsze literki będą
    > wciąż czytelne niż na Galaxy S czy Droid Razr.

    Dla mnie znaczenie ma nie to kiedy literka będzie jeszcze czytelna a jaka już
    nie, a jaka wielkość literek da mi komfort czytania. Co z tego że na malutkim
    wyświetlaczu o wielkim upakowaniu pikseli będę mieć multum literek jak bez
    lupy nie przeczytam ani jednej. Wielkość literek ma zapewnić komfort
    czytania, a nie napawanie się czy literkę da się rozczytac czy już nie.

    > Podaj mi rozmiar tych liter z milimetrach i podaj z jakiej odległości
    > je oglądasz. Inaczej rozmowa w pikselach ma sens tylko gdy obaj
    > mamy te same wyświetlacze.

    Na oko (bo nie chce mi się ani liczyć ani mierzyć) duże litery mają wysokość
    ~8mm, małe ~5 mm. Patrze z odległości około 40-50cm.

    > Coś Ci się chyba pomyliło...

    Przeczytaj jeszcze raz.
    Na wyświetlaczu o większym upakowaniu pikseli literki musi być miec większą
    wysokość w pikselach by osiągnąć wymagany przezemnie rozmiar w mm.
    Wiec to co mozna komfortowo czytać na 4.3" WVGA przy rozmiarze 30pikseli na
    iPhonowym ekranie wymaga już ~50pikseli wysokość. A co za tym idzie na samym
    wyświetlaczu takich literek mieści się mniej.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d