  • 151. Data: 2009-07-02 20:26:27
    Temat: Re: iPhone vs Nokia
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    news:Titus_Atomicus-

    > Faktycznie nie przyszlo mi to do glowy.
    > Pomijajam fakt ze mylisz korzystanie z ze sposobem instalacji (no chyba
    > ze jestes jedenym z tych oszolomow ktorzy wolny czas spedzaja na
    > instalowaniu, deinstalowaniu i tunniningu telefonow czy komputerow -
    > slyszalem o takich).
    > Ale poza tym dla ciebie ergonomia to jest cecha negatywna... No tak,
    > trudno walczyc z takim pogladem, ale to wiele wyjasnia.

    No popatrz, a tacy Chińczycy od tysięcy lat nadal przypierdzialają
    pałeczkami jakby nie mogli używać sztućców, albo jeść wprost z tubki, bo tak
    jest nowoczesnie i ergonomicznie, a poza tym jest cool :)
    Ten iPhone jest jak ta tubka, a ja jednak wolę zwyczajne sztućce, bo mam je
    opanowane do perfekcji i najlepiej mi tak smakuje :)

  • 152. Data: 2009-07-03 06:48:02
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> Odpowiedz na

    > A moze wy macie kiepskie gry ?

    Zagraniczniaki kupują. Firma mi płaci;)

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 153. Data: 2009-07-03 07:25:40
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > No to teraz obraziles Baxa bardziej niz nazwalbys go debile :)

    Jak zwykle się mylisz, od razu wiedziałem, że chodzi o Ciebie :PPP

  • 154. Data: 2009-07-03 10:08:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > SYmbian Nokii odkryl dotyk pol roku temu czaisz ?

    Dobrze, że dodałeś to "Nokii" bo chyba zaczęlibyśmy długotrwały spór. :)
    Symbian wywodzi się wprost od systemu EPOC, swego czasu jednego z
    bardziej zaawansowanych systemów dla komputerków typu PDA/handheld.
    Obsługa ekranu dotykowego była tam czymś normalnym, przejęły ją również
    inne firmy (Motorola, SE) tworząc UIQ. To Nokia zadecydowała, że ich
    Symbian ma być bardzo prosty i jak najbardziej przypominać zwykły soft
    telefonu komórkowego...

    > S60v3 nie da sie poronac z iphonem ani wm pro to nie ta technologia.

    Dokładnie - jak powyżej. Nokia parę lat temu przyjęła taką filozofię.
    Wtedy może było to dobrym pomysłem pozwalającym trafić ze smartfonem do
    "zwykłych użytkowników" przyzwyczajonych do typowych komórek. Dzisiaj
    takie coś nie jest już w stanie znieść konkurencji z WM, mobilnym MacOS
    X, Androidem czy (być może w przyszłości) Palm WebOS.

    > Jak to czekalo ? MMS to wedle Apple jakas namiastka "maila" skoro
    > jest mail to po co MMS w USA nikt tego nei uzywa.

    Możecie znów nie zaczynać? Mi brak MMSów nigdy nie przeszkadzał i jakoś
    krytykować iPhone'a z tego powodu nie miałem zamiaru. Jednak jeśli
    chodzi o kopiuj/wklej czy żenujące ograniczenia odnośnie Bluetootha - to
    już nieco inna sprawa. ;)

    > Brak Tetheringu nie jest niczym dziwnym to wymog operatorow ktorzy
    > daja "nielimitowany dostep do sieci z komorki" odpalanie tego jako
    > modem to duzy ruch za darmo

    W obozie Symbiana czy WM jakoś ten problem nie przyjął tak drastycznego
    rozmiaru, żeby trzeba było kastrować urządzenie z jednej z
    najważniejszych funkcji (modem). ;)
    Poza tym czy na laptopie ten ruch wzrósłby aż tak bardzo skoro iPhone
    jest tak czy inaczej dostosowany do przeglądania pełnych stron, a nie co
    najwyżej ich mobilnych wersji (tu obydwaj możemy ponajeżdżać na Nokie z
    małymi ekranikami ;P).

  • 155. Data: 2009-07-03 10:32:20
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Atlantis ni au koto ha itsumo tanosii

> [...]
    > Dzisiaj takie coś nie jest już w stanie znieść konkurencji z WM,
    > mobilnym MacOS X, Androidem czy (być może w przyszłości) Palm WebOS.

    A teraz na żywca zerżneli iPhona -> 5800 i AppStore -> Ovi. Skąd wiesz że to
    się nie przyjmie?

    > Możecie znów nie zaczynać? Mi brak MMSów nigdy nie przeszkadzał i
    > jakoś krytykować iPhone'a z tego powodu nie miałem zamiaru.

    Mi też nie przeszkadzał, do czasu. Aż nagle naszła mnie ułańska fantazja i
    wysłałem. Archaiczna 6600 z 2003roku(model) wysłała bez problemu. A wielki
    Ajfon jeszcze do niedawna sobie z tym nie radził.

> [...]
    > jest tak czy inaczej dostosowany do przeglądania pełnych stron, a nie
    > co najwyżej ich mobilnych wersji (tu obydwaj możemy ponajeżdżać na

    Nie zapominaj że iPhone ma już konkurencję: 5800 i Dream/G1. Na razie są one
    jeszcze słabe, ale to tylko kwestia czasu jak dadzą łupnia iPhonowi.

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 156. Data: 2009-07-03 11:05:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:

    > Nie zapominaj że iPhone ma już konkurencję: 5800 i Dream/G1. Na razie są
    > one jeszcze słabe, ale to tylko kwestia czasu jak dadzą łupnia iPhonowi.

    Jeszcze dodaj do tego produkty Palma na WebOS.
    Sprzęt na WM to trochę inna sprawa - producenci szybko zorientowali się,
    iż iPhone wprowadza zupełnie nową klasę urządzenia i zaczęli na szybko
    przerabiać dotychczasowe biznesowe rozwiązania na coś takiego poprzez
    dodawanie fikuśnych nakładek na Today itp. To rozwiązania tymczasowe -
    WM7 będzie już nowym systemem robionym wedle takich wytycznych?
    Złe to czy dobre? Nie wiem. IMO smutne - kończy się pewna era kiedy
    Mobilny Windows przypominał bardziej swojego dużego brata niż
    wybajerowany soft na komórkę...

  • 157. Data: 2009-07-03 11:35:16
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Atlantis ni au koto ha itsumo tanosii

    > Jeszcze dodaj do tego produkty Palma na WebOS.

    Mógłbyś przybliżyć? Zupełnie nie znam tematu :-(

    > Sprzęt na WM to trochę inna sprawa - producenci szybko zorientowali
    > się, iż iPhone wprowadza zupełnie nową klasę urządzenia

    Nie iPhone. AppStore jest całą potęgą iPhona. iPhone jako taki jest
    cienki.Ale konkurencja nie śpi.

> [...]
    > Złe to czy dobre? Nie wiem. IMO smutne - kończy się pewna era kiedy
    > Mobilny Windows przypominał bardziej swojego dużego brata niż

    Nic dodać nic ująć. Też żałuję, bo chciałem żeby było jak kiedyś. Nawet
    jeżeli aplikacje będą męczące i upierdliwe. Zresztą co to za sztuka
    zainstalować aplikację. Proste jak drut. No chyba że zeszliśmy do takiego
    zidiocenia ze trzeba wymyśleć centralne repozytorium. Bo iZosia sobie
    inaczej nie poradzi. Tylko skoro sobie nie radzi ze smartfonem to po jaką
    cholerę w ogóle go tyka? mało to prostych telefonów, z którymi iZosia sobie
    poradzi?

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 158. Data: 2009-07-03 18:43:22
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > inne firmy (Motorola, SE) tworząc UIQ. To Nokia zadecydowała, że ich
    > Symbian ma być bardzo prosty i jak najbardziej przypominać zwykły soft

    Owszem ale wiesz ze UIQ zasadniczo zdechł.

> [...]
    > takie coś nie jest już w stanie znieść konkurencji z WM, mobilnym MacOS
    > X, Androidem czy (być może w przyszłości) Palm WebOS.

    Stad Symbian v5 ale pozno zdecydowanie za pozno. A i tak Samsung zrobil
    lepszy telefon niz N97

> [...]
    > krytykować iPhone'a z tego powodu nie miałem zamiaru. Jednak jeśli
    > chodzi o kopiuj/wklej czy żenujące ograniczenia odnośnie Bluetootha - to

    Jedno i drugie juz dziala. Jak widac apple slucha dzikusow z europy

    > W obozie Symbiana czy WM jakoś ten problem nie przyjął tak drastycznego
    > rozmiaru, żeby trzeba było kastrować urządzenie z jednej z
    > najważniejszych funkcji (modem). ;)

    Bo to kwestia taryfowa. WM i Symbiana nikt do internetu nie uzywal na
    duza skale. W wypadku iphona sprzedawany on jest z taryfami data z
    definicji stad operatorzy daja czesto nielimitowane dane po dwarunkiem
    ze jest to z iphona bezposrednio. Zobacz ze to samo jest z Androidem

> [...]
    > jest tak czy inaczej dostosowany do przeglądania pełnych stron, a nie co
    > najwyżej ich mobilnych wersji (tu obydwaj możemy ponajeżdżać na Nokie z

    p2p :) i odjazd , nie znasz naszysz krajowych troli backupujacych caly
    internet

  • 159. Data: 2009-07-03 18:45:46
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:
    > Atlantis ni au koto ha itsumo tanosii

    > A teraz na żywca zerżneli iPhona -> 5800 i AppStore -> Ovi. Skąd wiesz
    > że to się nie przyjmie?

    Bo 5800 i Ovi to "taka namiastka" jedynie.

    > Mi też nie przeszkadzał, do czasu. Aż nagle naszła mnie ułańska fantazja
    > i wysłałem. Archaiczna 6600 z 2003roku(model) wysłała bez problemu. A
    > wielki Ajfon jeszcze do niedawna sobie z tym nie radził.

    Phii a iphone z 2007r. potrafi multitouch i ekran pojemnosciowy do tej
    pory zaden Symbian i WM nie potrafia tego powtorzyc hehehe

    > Nie zapominaj że iPhone ma już konkurencję: 5800 i Dream/G1. Na razie są
    > one jeszcze słabe, ale to tylko kwestia czasu jak dadzą łupnia iPhonowi.

    Bez watpienia Android jest ok, SYmbian Nokii ... porazka.

  • 160. Data: 2009-07-03 18:47:05
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > Złe to czy dobre? Nie wiem. IMO smutne - kończy się pewna era kiedy
    > Mobilny Windows przypominał bardziej swojego dużego brata niż

    WM7 ciagnie sa soba wszystkie wady Windowsa CE tylko nakladke ma
    bardziej iphonowa i Marketplace. Ten sam roblem ma Palm nie przebija
    sie z jednym modelem.