  • Data: 2009-07-18 17:37:36
    Temat: Re: iPhone vs Nokia
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 19:07:03 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

    > Nie wiem. Podważyłeś moją definicję, więc rzuć swoją. Tak jak powiedziałem,
    > kłócił się nię będę.

    Po pierwsze - "otwarty" system bardziej kojarzy się z opensource'owym
    systemem a nie systemem bez kontroli aplikacji.

    Po drugie - tzw (przepraszam za brzydkie słowo) analitycy za smartphone
    uważają np. Blackberry - z czym ja się osobiście nie zgadzam, bo tam w
    żaden sposób nie ma dostępu do systemu operacyjnego, to jest tylko maszyna
    wirtualna w Javie i takież oprogramowanie. Niedużo mniejsze możliwości ma
    historyczna Nokia 6310i która nijak smartfonem nie jest.

    Jak dla siebie - podkreślam, DLA SIEBIE - mam definicję smarfona opierającą
    się na systemie operacyjnym pozwalającym użytkownikowi uruchamiać
    skompilowane programy pisane w języku klasy C, C++ itp używający
    drzewiastego systemu plików.

    Według tego smartfonem jest urządzenie z Windows Mobile, iPhone, Openmoko,
    linuxowe Motorole, Symbianofony a nie jest Blackberry, Android, Palm-y
    (zarówno stare jak i nowe, choć te stare bardziej wydają się smartfonem niż
    nowe, bo tam tylko systemu plików i wielozadaniowości brakuje)

    Pierwotna, najstarsza definicja smartfona mówiła o obsłudze kalendarza,
    listy zadań, rozbudowanej książki kontaktów oraz synchronizacji tego z
    komputerem. Wedle tej definicji lekko licząc (albo nie licząc tylko
    oceniając "na oko") smartfonów na rynku jest ponad 90%

    I tak można baaaardzo długo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.