  • 61. Data: 2010-04-17 16:02:26
    Temat: Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale oko pszczoly jest jeszcze prostsze. Nawet nie ma soczewki.

    Camera obscura mistrza Leonarda też nie ma, a z tych wszystkich
    rzeczy radzi sobie najlepiej.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2010-04-17 19:16:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-17 15:02, J.F. pisze:

    > No coz, musialoby to byc zycie oparte na zupelnie innej chemii.

    No i właśnie poniekąd o to chodzi. Nawet życie oparte na takiej chemii
    jak u nas może wyewoluować w skrajnie różne formy (sądząc po ogromnej
    różnorodności życia na Ziemi). A jeśli już tak fantazjujemy to można
    wziąć pod uwagę jeszcze możliwość istnienia niebiologicznej inteligencji
    (świadomie nie użyłem słowa "życia inteligentnego") - np. sztucznej,
    która przeżyła swoich rodziców. :)

    Modele tworzone w "mózgach" takich istot na podstawie danych
    napływających z narządów zmysłów mogą być skrajnie różne od naszych.

  • 63. Data: 2010-04-17 19:27:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 21:16:13 +0200, Atlantis wrote:

    >No i właśnie poniekąd o to chodzi. Nawet życie oparte na takiej chemii
    >jak u nas może wyewoluować w skrajnie różne formy (sądząc po ogromnej
    >różnorodności życia na Ziemi)

    Formy moze rozne, ale roznorodnosci az tak duzej nie ma, jak sie
    uwierzy Darwinowi :-)

    Na ile sa mozliwe inne chemie - nie wiem. Ale te ziemskie maja
    predkosc dosc okreslona.

    J.

  • 64. Data: 2010-04-17 19:50:01
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Atlantis wrote:

    > Nawet życie oparte na takiej chemii
    > jak u nas może wyewoluować w skrajnie różne formy (sądząc po ogromnej
    > różnorodności życia na Ziemi).

    No jak widać nie może. Inteligentna forma życia jest tylko jedna. Nawet
    jak jakaś jeszcze była, to bardzo do nas podobna.

    Ty na prawdę uważasz, że człowiek przypadkiem chodzi wyprostowany, ma
    dwoje oczu, dwoje uszu i dwie dziurki w nosie? I przypadkiem nie ma 2cm
    wysokości, albo 10m.

    > Modele tworzone w "mózgach" takich istot na podstawie danych
    > napływających z narządów zmysłów mogą być skrajnie różne od naszych.

    I co z tego? (po raz któryś tam) Modele są różne, ale tych samych rzeczy.

    Mirek.