  • Data: 2010-04-10 21:16:15
    Temat: Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-10 22:44, Mirek pisze:

    > I co z tego? Są niesłyszący ludzie i nie słyszą muzyki, ale czują niskie
    > dźwięki jako drgania, czują rytm, drgania podłogi itp. Tak samo
    > daltoniści oglądają kolorowe obrazy, TV. - co z tego, że widzą, słyszą
    > inaczej? - Każdy widzi trochę inaczej ale to ten sam obraz, ta sama muzyka.

    Różnica jest zasadnicza. W przypadkach o których piszesz uszkodzone są
    narządy zmysłów. Mózg tworzy "model" w sposób podobny, jedynie musi
    sobie radzić z niedostatkiem danych. Ale co będzie w przypadku, kiedy ta
    potencjalna istota będzie słyszała dźwięki tak, jak człowiek widzi
    mikrofale? :)

    > Troszkę to przeceniasz. Poczucie czasu wiąże się z rytmem naszych
    > codziennych czynnośći, poruszaniem się, rozmiarami, długością życia itp.
    > a te są zdeterminowane przez prawa fizyki - jednakowe w całym
    > Wszechświecie. Istoty działające 10...100 razy szybciej od nas (gdzieś
    > to w SF czytałem) z prawami fizyki zgodne nie są.

    Wszystkie te czynniki mogą ulec zmianie w skutek rozwoju
    technologicznego. Rozwój medycyny oznacza wydłużanie się życia (w pewnym
    być może nawet likwidację procesu starzenia i śmierci z "przyczyn
    naturalnych"). Na pewnym etapie rozwoju może dojść do migracji w
    cyberprzestrzeń (jak w "Odysei Kosmicznej" Clarke'a) a tym samym
    uwolnienie się od biologicznych ograniczeń co do tempa "codziennych
    czynności". ;)