  • Data: 2010-04-17 12:58:59
    Temat: Re: iPad to tylko przerosniety iPod touch
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Apr 2010 12:25:58 +0200, Atlantis wrote:
    >No ja ja właśnie o tym piszę od początku. Konieczne będzie przetworzenie
    >treści na COŚ INNEGO. To dokładnie tak samo, jak ze sposobem widzenia u
    >owadów - pszczoła widzi w ultrafiolecie i niektóre kwiaty mają
    >przygotowane dla niej specjalne wzory na płatkach, które nie są widoczne
    >w świetle widzialnym. Człowiek ich nie widzi, chociaż rzecz jasna
    >posługując się odpowiednią aparaturą może je odtworzyć używając
    >dowolnego koloru z dostępnej nam palety. Tyle tylko, że to NIE JEST TO,
    >CO WIDZI PSZCZOŁA! :)

    Pszczola chyba w ogole malo widzi.
    Przy tej konstrukcji oka to watpie czy widzi te wzory.
    Wabi ja po prostu UV.

    >I właśnie o to chodzi mi od samego początku. Zawartość tych płyt
    >wysłanych w kosmos odnosi się do ludzkiego sposobu postrzegania świata.
    >Inne potencjalne inteligentne istoty, o zupełnie innej przeszłości
    >ewolucyjnej wcale nie muszą być z nim kompatybilne.

    Oczywiscie. Z tym ze wiatr szumi chyba podobnie na roznych planetach.
    Choc moze cywilizacja docelowa zyje w wodzie.
    No i pod warunkiem ze w ogole maja uszy, i ze odbieraja ten zakres
    czestotliwosci - choc mozna przyspieszyc/zwolnic.

    Muzyka moze sie im spodoba, moze nie, a moze beda sie dziesiatki lat
    zastanawiac "co ci ufocy chcieli nam tu przekazac" :-)

    Na ile im sie uda rozpoznac "co ci ufocy chcieli nam tu przekazac" na
    tych rysunkach to tez jestem ciekaw
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Voyager_Golden_Rec
    ord_Cover_Explanation.svg

    Czy w ogole maja oczy i czy nawykli do plaskich obrazkow to tez
    ciekawe.

    Ale tak czy inaczej drgania w tych rowkach powinny ich zainteresowac,
    a odtworzenie jest dosc uniwersalne.

    >Hmm... A tak już całkiem fantazjując: gdyby to były (chociażby sztuczne)
    >formy życia, oparte na nanotechnologii? ;) Też sądzisz, że nie byłoby
    >problemów z dogadaniem się?

    Nano formy maja nanomozgi, i raczej nie mozna sie z nimi dogadac :-)

    J.