  • Data: 2011-07-17 15:38:15
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-17 14:49, XX YY pisze:

    > pomyliles kompresje MP3 ze schizofrenia.
    > jesli juz tracisz swoje cenne zycie na pisanie to lepiej moze szkoda
    > trwonic go na pisanie zwyklych glupot.

    No, długo nie wytrzymałeś. Czas zmienić nicka, który to będzie raz? :)

    Tak na marginesie, harmoniczne do mp3 nijak się nie mają, w tej drugiej
    zasadą działania jest maskowanie sygnałami silniejszymi sygnałów
    słabszych w krótkich odcinkach czasu.

    > jesli glosnik przepusci czestosci do np 3 kHz to mozg nie dorobi
    > sobie dzwiekow powyzej 3kHz , jesli one nie wyjda z glosnika. Jesli 7
    > i 8 oktawa nie przejda przez glosnik to mozg nie bedzie w stanie
    > doprodukowac sobie tego co rzeczywiscie zostalo zagrane. Nie uslyszy
    > tych dzwiekow gdyz one nie zostana wyprodukowane przez glosnik.

    Zanim zaczniesz używać alegorii muzycznych w fotografii, poproś kogoś o
    wykładzik, bo robisz z siebie awanturnika - matołka (jakoś nie mogę się
    przekonać do tych głupich, napływowych ''trollów'')
    Dam ci darmową wskazówkę - remastering polega m.in. na tym, że do
    ograniczonego pasma dokłada się harmoniczne w oparciu o schemat
    psychoakustyczny. Takiego materiału jest już na rynku od groma (mam np.
    takiego wczesnego Niemena, oryginał kończył się na kilku kHz)

    --
    pozdrawia Adam
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../