  • Data: 2011-07-17 19:12:29
    Temat: Re: i dlatego warto focić w RAW !
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Jul., 18:54, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 16 Jul 2011 23:24:57 -0700 (PDT), XX YY napisa (a):

    w jpeg masz dokladnie tyle samo parametrow do sterowania co w rawie.

    roznica polega na tym , ze w raw zapis jest znacznie bardziej
    subtelny .

    > Je li nie ma parametr w kt rymi mo na sterowa to si nie m wi o wywo aniu.
    > Pomijaj c profile...

    > Niestety nie mog sk adowa zdj na Twojej karcie ;-) A po co mam kupowa
    > wi ksz skoro ta 4GB co mam mi wystarcza.

    jesli jakosc nie odgrywa zadnej roli to oczywiscie raw nie jest
    konieczny.
    zadowolic mozna sie rowniez jpeg z puszki. to tylko kwestia osobistych
    wymagan. na nie nie mam wplywu.

    z punktu widzenia uzytkownika jpeg z puszki sciaga sie dokladnie tak
    samo jak rawy z puszki.
    mozna wprost z karty dokonac konwersji "on lot" na dysk komputera do
    jpeg w trakcie sczytywania obrazow z karty.
    otwierasz wolarka karte zapisujesz jpeg na dysku - calosc np na
    ustawieniach defaultowych.
    mozna tez w razie potrzeby lepszej jakosci , czy tez jakiejs korekty
    wykorzystac raw z karty.
    Majac wiecej danych obrazowych w pliku , mozna go poddac
    skuteczniejszej obrobce.
    Kazdy robi jak uwaza. Ja nie mam najmniejszej watpliwosc ze zapis na
    karcie obrazu w jpeg jest calkowicie zbednym poza sytuacja
    koniecznosci szybkiego transferu obrazu prosto z puszki - takiej chyba
    niktu tutaj jeszcze nie mial.

    W pozostalych przypadkach to jazda samochodem z zablokowanym pedalem
    gazu - nie wycigasz tyle ile mozna.