  • 1. Data: 2010-08-09 13:51:46
    Temat: hp 1200 vs 1100 vs 4000
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    Hej,
    w ramach poszukiwania drukarki do domu wybralem takie modele:
    HP 4000
    HP 1100
    HP 1200

    Takie mam "pod ręką" do kupienia. Wszystkie w podobnych cenach - ~180zł
    (może 1200 trochę drożej, ale mniej niż 250zł).

    Która z nich będzie będzie najlepszym wyborem? Druk raczej rzadko i
    głównie liczby/tabelki. Skłaniam się ku 4000. Czy jest sens kupowania
    tego modelu do domu (miejsce się znajdzie)?

    Dodam, że raczej nie interesują mnie nowe drukarki, bo są
    drogie/upierdliwe w eksploatacji, mają chipowane/małe tonery i nietrwałe
    konstrukcje (przynajmniej w interesującym mnie przedziale cenowym)

    --
    eost.

  • 2. Data: 2010-08-09 15:35:45
    Temat: Re: hp 1200 vs 1100 vs 4000
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-09 15:51, Użytkownik eost napisał:
> [...]
    > głównie liczby/tabelki. Skłaniam się ku 4000. Czy jest sens kupowania
    > tego modelu do domu (miejsce się znajdzie)?

    Nie znam 4000 z dwu pozostałych polecał bym 1200 bo ma dwa
    wejścia, klasyczne gniazdo LPT i USB. Jak kiedyś zmienisz
    komputer będzie jak znalazł, w nowych płytach ostatnio nie
    montują gniazd LPT i COM.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-08-09 15:53:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "eost" <"eost[NOSPAM]"@o2.pl> napisał w
    > HP 4000
    > HP 1100
    > HP 1200
    > Która z nich będzie będzie najlepszym wyborem?

    4000 to jednak wielki kombajn. No, moze bardziej optycznie niz w
    rzeczywistosci, bo 1200 na biurku tez swoje zajmuje.
    1100 jest zwarta.
    Ale to juz stary model, moze byc problem z tonerem, czesciami
    [separator, delikatna folia fusera].
    No i ona chyba jeszcze nie ma USB ?

    A 4000 to z kolei medium duty. Znaczy sie predzej tobie serce
    peknie .. chyba ze ma juz za soba pol miliona wydrukowane, bo jej
    tez nie kupowal dziadek do domu .. a w razie klopotow raczej juz
    nie do naprawy.

    > Dodam, że raczej nie interesują mnie nowe drukarki, bo są
    > drogie/upierdliwe w eksploatacji, mają chipowane/małe tonery i
    > nietrwałe konstrukcje (przynajmniej w interesującym mnie
    > przedziale cenowym)

    A ile tego drukowania masz ? Bo moze nie ma sie co przejmowac
    chipem w tonerze, jesli starczy na pare lat.
    [uwaga - z drukarka bywa dostarczany mniejszy toner]

    J.

  • 4. Data: 2010-08-09 18:43:22
    Od: Hebe <a...@a...aa>

    > Jak kiedyś zmienisz
    > komputer będzie jak znalazł, w nowych płytach ostatnio nie
    > montują gniazd LPT i COM.

    Montują, montują (LPT). Ale w jeszcze dalszej przyszłości najlepiej
    będzie dokupić printserver (kilkadziesiąt zł) -> niepotrzebne ltp na
    płycie + możliwość drukowania sieciowo.

    Hebe

  • 5. Data: 2010-08-09 18:48:56
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Hebe" <a...@a...aa> napisał w wiadomości

    > Montują, montują (LPT). Ale w jeszcze dalszej przyszłości najlepiej będzie
    > dokupić printserver (kilkadziesiąt zł) -> niepotrzebne ltp na płycie +
    > możliwość drukowania sieciowo.

    Do tego celu zdecydowanie lepiej nadaje sie karta sieciowa wbudowana do
    drukarki a nie jakaś proteza. .

  • 6. Data: 2010-08-09 19:23:01
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Montują, montują (LPT).

    To chyba w laptopach, w płytach do stacjonarnych ostatnio widuję COM a brak
    LPT.

    Ale halo, który mamy rok? ile komputerów jest nadal w użyciu, które nie mają
    portów USB? a nawet do starszych można założyć kontroler na PCI...

    --
    Azarien

  • 7. Data: 2010-08-09 20:25:30
    Od: Hebe <a...@a...aa>

    > Do tego celu zdecydowanie lepiej nadaje sie karta sieciowa wbudowana do
    > drukarki a nie jakaś proteza. .

    HP 4000, z tego co wiem, nie mają karty sieciowej (w przeciwieństwie do
    np. 4000N).

    Hebe

  • 8. Data: 2010-08-09 20:38:34
    Od: Hebe <a...@a...aa>

    > To chyba w laptopach, w płytach do stacjonarnych ostatnio widuję COM a
    > brak LPT.

    Zgadza się, COM nie jest problemem, bo jest prawie wszędzie. LPT nie
    zawsze, ale zwracam uwagę, że nie jest tak, że już "nie montują". Są
    takie i takie płyty.

    > Ale halo, który mamy rok? ile komputerów jest nadal w użyciu, które nie
    > mają portów USB? a nawet do starszych można założyć kontroler na PCI...

    Rok w którym nie da się kupić nowej, porządnej drukarki :-)

    USB ma współcześnie wszystko, ale nie wszystkie wiekowe drukarki mają
    USB. Nie musi to jednak przekreślać starszych modeli - jeśli komuś
    pasują, to jest kilka metod podłączania bez użycia wejścia LPT. Czy
    warto się w to bawić? To już decyzja kupującego.

    Hebe

  • 9. Data: 2010-08-09 20:40:26
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 22:25:30 +0200, Hebe napisał(a):

    > HP 4000, z tego co wiem, nie mają karty sieciowej (w przeciwieństwie do
    > np. 4000N).

    Lepiej więc nabyć HP 4050 plus kartę sieciową. Toner jest ten sam - za
    stokilkadziesiąt zł można kupić wkład na 15.000 stron, starczy na kilka
    lat użytkowania w domu. A sama drukarka jest nie do zajechania.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 10. Data: 2010-08-09 22:48:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 22:38:34 +0200, Hebe napisał(a):

    > Zgadza się, COM nie jest problemem, bo jest prawie wszędzie. LPT nie
    > zawsze, ale zwracam uwagę, że nie jest tak, że już "nie montują". Są
    > takie i takie płyty.

    Hmmm. Co patrzę na jakieś nowsze konstrukcje, to LPT na nich widuję
    cholernie rzadko.

    (ciach...)

    [ Chęć do reformowania mężczyzny jest tym, czemu nie potrafi się oprzeć ]
    [ żadna kobieta. (Bernard Samson, Len Deighton "Mecz w Londynie") ]