    From: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: hotbird na SKY minidish w Polsce (Cyfra+ i N)
    Date: Sun, 15 May 2011 16:13:37 +0000 (UTC)

    bulba <s...@t...com> napisał(a):

    > Złożyłem wszystko od podstaw. Czyli jest założony 'na prosto'.
    >
    > Korzystałem też z kalkulatora współrzędnych dostępnych na satkurierze.
    > Wychodzi mi kąt elewacji 40 stopni i azymut 190.

    Ustaw w/g pana Pastusiaka:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/index.
    html
    Znajdziesz gotowe parametry dla Twojego miasta.

    Elewacja 40 stopni w Polsce dla Hotbirda to bzdura - nie wiem, jak to
    wyliczyłeś.
    Ustawienie skosu konwertera jest często lekceważone a to jest bardzo istotna
    regulacja.
    "Siła" (zgrubnie) sygnału mało od tego zależy (płaskie maksimum) ale "jakość"
    (precyzyjnie) jest bardzo na tę regulację wrażliwa (bardzo wąskie optimum).
    Dla przykładu dla 60 cm anteny Cyfry, przy ustawieniu pionowym konwertera
    dekoder "powizyjny" Philipsa pokazuje ok "30" i widać (z zakłóceniami) tylko
    najmocniejsze kanały SD a po precyzyjnym doregulowaniu (na ok 7 stopni)
    wskazanie wzrasta do ok "65" i zapewnia to stabilny odbiór wszystkich kanałów
    SD i HD nawet przy złej pogodzie (oczywiście na dekoderze HD, bo ten stary
    Philips służy mi tylko za miernik sygnału).