  • Data: 2007-07-02 17:20:13
    Temat: Re: home.pl ...
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piachu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T" <t...@i...invalid> napisał w wiadomości
    news:f6b7m4$o8d$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Istnieje kilka niezłych systemów odrzucania spamu (analiza heurystyczna,

    uzywajac bayesa musisz wpuscic, a to wyklucza twoja teze ze trzeba oszczedzac
    pasmo.
    wiec zonk ;)

    > rbl-e, greylisting, biała/czarna lista) i dobrze udostępnic je klientom
    > (lub chociaż część z nich). Oczywiście tak, żeby mogli samodzielnie
    > włączyć/wyłączyć per konto i oczywiście wyłączone by default.

    Mam w systemie wszystkie wymienione przez Ciebie wynalazki
    i jeszcze kilka innych (ale ubijam wylacznie w sesji, bez wpuszczania bo szkoda
    pasma)

    Wszystko wlaczane indywidualnie i samodzielnie.
    W sumie 9 roznych filtrow/list i zawsze znajdzie sie czlowiek
    ktory jak Ty, stwierdzi ze "Admin powinien przede wszystkim zapewnić
    sprawne dochodzenie poczty, a nie wycinać co popadnie, bo coś mu się zdawało."
    A dlaczego? Bo ma male pojecie o dzialaniu poczty (SMTP) i sposobow spamerow
    aby sie przedostac.

    Jesli sie cos zalapie na liste to zostanie odrzucone.
    Nikomu sie nic nie zdaje, sa odpowiednie procedury dodawania do list
    i NIE MA OBOWIAZKU powiadamiania o tym kogokolwiek (spamera),
    tylko dobra wola (nawiazuje do poczatku tego watku)

    > Nie ma rzecz jasna idealnego systemu który sprawdzi się w każdej sytuacji.

    Widzisz jak spusciles z tonu.... ;)))) juz admin nie wycina co popadnie? ;)

    Nie ma co filozofowac tylko trzeba popracowac z wiekszym systemem
    ktory odbija przykladowo 0.5-1mln spamow na tydzien, wtedy za
    przeproszeniem pitolenie ;) ze admin cos wycina, zaczyna byc smieszne.

    > Na przykład na koncie firmowym nie włączyłbym żadnego filtrowania. A na
    > koncie podawanym np. na newsach włączyłbym nawet greylisting.

    Nawet greylisting....., pojechales teraz :)

    Coraz bardziej zaczynam watpic w to czy wiesz jak dziala greylisting
    i dlaczego jest to obecnie najefektywniejszy, a zarazem najmniej
    odrzucajacy prawidlowa korespondencje (najbezpieczniejszy)
    sposob filtrowania, wiec wlasnie najbardziej nadajacy sie wlasnie do kont
    firmowych
    i powinno sie go stosowac "przynajmniej" a nie "nawet".....

    BTW, wytlumacz userowi na firmowej skrzynce ze nie bedzie mial filtrow
    jesli dostaje 1k5 spamow na dobe.... (nawet greylistingu)

    > Tak.

    Tzn tak na oko, ile k maili wlasciwych/spamu na dobe?

    > Bo takie podejście jest jedynym właściwym.
    > Podejście w stylu "przepuszczam
    > wszystko, niech sobie klienci przefiltrują w, tfu, thunderbirdzie" jest z
    > zasady niewłaściwe.

    Chyba przestalem rozumiec o co Ci chodzi. Chcesz mnie przekonac do moich
    wlasnych tez?

    --
    s.