  • Data: 2007-07-03 21:05:04
    Temat: Re: home.pl ...
    Od: Sławomir Bem <s...@d...piachu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:f6e8fs$mbu$1@news.supermedia.pl...

    > Greylisting jest najgorszą metodą filtrowania spamu. Z checią bym wyciął piłą
    > mechaniczną serwery, na których jest używany. W skrajnych przypadkach mail
    > może dochodzić kilkanaście godzin, a poza tym zapycha kolejki pocztowe.

    Kiepski greylistyng owszem, niektorzy np nie maja swiadomosci
    ze mail moze byc wysylany za kazdym razem z innego IP,
    zwlaszcza w rozleglych systemach. I w takiej sytacji moze byc kilka godzin
    opoznienia
    Ale da sie to ominac bezproblemowo i czas dostarczenia zalezy wylacznie
    od ponowienia serwera wysylajacego czyli przecietnie 5-15 minut
    i to tylko za pierwszym razem przeciez,

    > Mam cały czas przynajmniej kilkaset maili z greylistingu w kolejce.

    I kilkaset maili w spoolu powoduje u Ciebie problem pocztowy?
    Chyba przesadzasz. Moze maszyna za slaba?
    A nie greylisting zly ;)

    > W przypadku systemów, które mają kilka IP do wysyłki poczty (np. klaster) mail
    > może długo się dobijać.

    Jest sposob na serwery ktore maja po kilka (-dziesiat/-set/-tysiecy) IP np
    google :)
    za drugim razem wlazi jak nalezy i nikt nie czeka.

    > Greylisting obciąża dodatkowo serwer nadawcy, więcej pamięci na kolejkę,
    > więcej zużytego procesora na wysyłanie maila, więcej połączeń sieciowych. Ten
    > sposób jest !@#$%^&.

    znacznie mniej jak wpuszczanie miliona maili do systemu.
    no chyba ze maszyna malowydajna to owszem, ale bez przesady,
    chyba nie pracujesz na serwerach z celeronami ;)))

    > Poza tym spamerzy coraz częściej stosują ponowną wysyłkę. Już zetknąłem się z
    > czymś takim jak najpierw pusty mail, za 10 minut następny już z treścią.

    Tym zajmuje sie juz inny zestaw filtrow :)

    --
    s.