  • Data: 2014-07-27 20:39:45
    Temat: Re: historiapojazdu.gov.pl - ciekawe, kiedy to sie rozkreci ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 27 Jul 2014 19:49:01 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Czekaj, czyli *NIE* implementować? To co oni robili? Rozpakowali pudelko
    > z Oraclem i postawili na serwerze + dorobili jakieś gówniane GUI? To
    > pewno nie warte nawet 10k zł.

    Nie wiem co zrobili, ale to bylo bardzo prawidlowe.
    Podejrzewam ze jednak ambitniejszy serwer kupili i byc moze
    ambitniejsza baze danych.

    Zreszta chlopie, co ty o drobnych, serwer przeciez musi gdzies stac
    http://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2012/10/
    Policja-997-Serwerownia-otwarta.jpg

    o masz, 50 mln za serwerownie ... i mysle ze bez serwerow...

    Choc mozna sie doczytac ze jest tez uzywanych 400 serwerow w kazdym
    starostwie.

    > Problemem nie jest składowanie danych. Problemem jest składowanie danych
    > w postaci *grafiki*. Winni są prawnicy i cała reszta przygłupów
    > administracyjnych którzy myślą wyłacznie o własnych dupach. Kiedys
    > wystarczyło że urzędnik się podpisał "widziałem upoważnienie". Dzisiaj
    > musi być skan druku a za chwilę badanie DNA odcisków palca na druczku.
    > Władza nie ma zaufania sama do siebie.

    No coz, jak dowodzi wokanda, jest to uzasadnione.
    W sumie ... moze to nieglupie wymagac odbicia odcisku palca ?
    Ale juz niedlugo, za pare lat beda mieli odciski wszystkich obywateli
    w bazie i prosze przylozy palec do czytnika ...

    > 4TB? Żartujesz sobie? To są jakieś śmieszne ilości danych. *NAWET* dla
    > domowego peceta. I

    4TB co roku. Niby nic, ale nagle trzeba przewidziec 10-20 dyskow, do
    tego stosowny sterownik, zasilacz, system operacyjny.
    To juz nie jest "domowy komputer", choc w domu sie zmiesci.
    Dzis, bo cepik powstawal 10 lat temu ...

    > Żenujące jest że tyle trwalo zrobienie interfejsu do bazy
    > danych który ma możliwości softu mniej więcej z lat 80. Może z resztą z
    > tamtąd go wyciągneli ...

    Najdluzej to trwalo szukanie pieniedzy.
    Potem okreslenie czego sie chce ... a apetyt rosnie w miare jedzenia
    http://www.pwpw.pl/wydarzenia_szczegoly.html?id=322

    J.