    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: hdr a Jpg
    Date: Thu, 12 Mar 2009 02:27:24 -0700 (PDT)

    On 12 Mrz., 10:09, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Ale to jest tonemapping a nie HDRI.
    >
    > Tonemapping nie wymaga HDRI.
    > HDRI wymaga tonemappingu.
    >
    > :>

    > HDRI nie służy do pokazywania niczego na ekranie. W ogóle to HDRI pierwotnie
    > służyło do robienia czegoś takiego:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=23B813DAOsMhttp://www
    .youtube.com/watch?v=7nKiL9MpjeA

    > Dopiero jak powstało kilka ciekawych tonemapperów, ludzie zaczęli to
    > wykorzystywać w fotografii.

    > To jakiś absurd. W ten sposób HDRI nie zadziała, nawet jeśli przyjmiemy że
    > program nie czyta niczego poza JPG 8bit i w ten sposób podajemy mu rawa w
    kawałkach.
    > Nie można wywoływać kolejnych JPG z różnymi ustawieniami krzywej.
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    KOlego zaden absurd tylko tak jest z zastrtzezeniem ze moga wystapic
    pewne nieporozumienia w nazewnictwie i terminologii.
    Poczytaj sobie o technikach tonorozdzielczych i patencie prof romere z
    1932 r.

    Jesli pytajacy pytal przytomnie , a zakladam ze tak jest to musi miec
    na mysli pseudoHDR - czyli juz w stosunku do zarejestrowanego przez
    matryce obrazu

    nie mam teraz czasu wiec nie moge pelniej odpisac.
    zglosze sie pozniej.
    XXX