-
21. Data: 2012-03-05 09:24:18
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/05/2012 10:17 AM, Adam Wysocki wrote:
>> Spróbuj tak jak mówi Kuczu - strzykawa+wężyk, tylko koniecznie jakaś
>> większa żeby udało się za jednym pociągnięciem przeciągnąć szybko
>> większą ilość płynu, powinno to ruszyć bąbelki.
>
> Próbowałem :) raz na odpowietrznik i nie pomogło. Wieczorem posiedzę nad
> tym dłużej i przeciągnę kilka razy, może pomoże...
>
A pompe odpowietrzałeś? Nie wiem jaką masz u siebie, niektóre mają
odpowietrzniki, te które nie mają to zdejmujesz pokrywkę i pompujesz
klamką powoli i patrzysz czy przez otworki widać powietrze i aż wyjdą
wszystkie, u mnie akurat one strasznie niechętnie wychodziły więc wymaga
to cierpliwości :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
22. Data: 2012-03-05 09:32:14
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:
> Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
> wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
> zestaw naprawczy).
Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
pomoze niewiele.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
23. Data: 2012-03-05 09:33:53
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-03-05 10:08, Adam Wysocki pisze:
> Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?
Nie, odpowietrza sie na przewodzie przy pompie. Pompujesz, trzymasz,
poluzowujesz srube banjo i po chwili dokrecasz. Powtarzasz kilka razy az
spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych
przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
24. Data: 2012-03-05 16:53:08
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
Kuczu <q...@g...com> wrote:
>> Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?
>
> Nie, odpowietrza sie na przewodzie przy pompie. Pompujesz, trzymasz,
> poluzowujesz srube banjo i po chwili dokrecasz. Powtarzasz kilka razy az
> spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych
> przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.
Właśnie próbowałem, nie pomogło :(
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
-
25. Data: 2012-03-05 16:55:12
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
Kuczu <q...@g...com> wrote:
>> Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
>> wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
>> zestaw naprawczy).
>
> Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
> pomoze niewiele.
Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie
wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego
motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
-
26. Data: 2012-03-05 20:17:37
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-03-05 17:55, Adam Wysocki pisze:
> Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie
> wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego
> motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
> średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?
Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp. Za mala
srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
dozowalnosci hamulcow.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
27. Data: 2012-03-05 20:42:24
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jj0ofs$orh$...@i...gazeta.pl...
> Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)
>
> http://tinyurl.com/74jpvsg
O malo nie oplulem monitora jak zobaczylem cene.
> A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.
U nas podobnie - 50ml ~1,5zł
--
pzdr:
Ivam
-
28. Data: 2012-03-06 04:05:25
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: wide open <s...@g...com>
On 03/05/2012 02:32 AM, Kuczu wrote:
> W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:
>
>> Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
>> wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
>> zestaw naprawczy).
>
>
> Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
> pomoze niewiele.
>
>
Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki
maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos
przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a
czesc tragiczna.
A.
-
29. Data: 2012-03-06 08:14:49
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 21:17:37 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:
> Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
> srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
> pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp.
Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w
milimetrach.
> Za mala
> srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
> dozowalnosci hamulcow.
Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W
skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1
zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.
Troche przykladow:
- tlok 16mm - sprzeglo
- 18 mm - 1 zacisk
- 19-20 mm - 2 zaciski
Dzwignia:
skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie
konieczny jest wiekszy skok dzwigni
skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.
pzdr, dr
14/525/400
-
30. Data: 2012-03-06 10:41:29
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2012-03-06 09:14, doktorski pisze:
>> Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
>> srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
>> pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp.
> Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice
w milimetrach.
Ale na wszystkich japonskich oryginalach ktore mialem/widzialem bylo
wybite w calach.
>
>> Za mala
>> srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
>> dozowalnosci hamulcow.
> Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni.
W skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1
zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.
>
> Troche przykladow:
> - tlok 16mm - sprzeglo
Albo 1 tloczkowy pojedynczy zacisk
> - 18 mm - 1 zacisk
Albo 2 zaciski 2 lub 4 tloczkowe
> - 19-20 mm - 2 zaciski
6 tloczkowe chyba
>
> Dzwignia:
> skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie
konieczny jest wiekszy skok dzwigni
> skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.
Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu
przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X