  • 21. Data: 2012-03-05 09:24:18
    Temat: Re: hamulec pozno lapie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/05/2012 10:17 AM, Adam Wysocki wrote:

    > Próbowałem :) raz na odpowietrznik i nie pomogło. Wieczorem posiedzę nad
    > tym dłużej i przeciągnę kilka razy, może pomoże...

    A pompe odpowietrzałeś? Nie wiem jaką masz u siebie, niektóre mają
    odpowietrzniki, te które nie mają to zdejmujesz pokrywkę i pompujesz
    klamką powoli i patrzysz czy przez otworki widać powietrze i aż wyjdą
    wszystkie, u mnie akurat one strasznie niechętnie wychodziły więc wymaga
    to cierpliwości :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 22. Data: 2012-03-05 09:32:14
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-05 10:13, Adam Wysocki pisze:

    > Pewnie na tym się skończy, ale wolałbym tego uniknąć... a sama wymiana
    > wkładu pompy nie powinna pomóc? Bo ten wkład był wymieniany (był kupiony
    > zestaw naprawczy).

    Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
    pomoze niewiele.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 23. Data: 2012-03-05 09:33:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-05 10:08, Adam Wysocki pisze:

    > Jak to dokładnie zrobić - są jakieś odpowietrzniki przy pompie?

    Nie, odpowietrza sie na przewodzie przy pompie. Pompujesz, trzymasz,
    poluzowujesz srube banjo i po chwili dokrecasz. Powtarzasz kilka razy az
    spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych
    przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.

  • 24. Data: 2012-03-05 16:53:08
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    > spod sruby przestanie isc powietrze. Pomaga czesto w podobnych
    > przypadlosciach. A juz w Suzuki w szczegolnosci.

    Właśnie próbowałem, nie pomogło :(

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 25. Data: 2012-03-05 16:55:12
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
    > pomoze niewiele.

    Mam wspomnianą w temacie pompę Nissin, więc wygląda na to, że czeka mnie
    wymiana pompy. Jak to jest z ich dobieraniem - każda pasuje do każdego
    motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
    średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?

  • 26. Data: 2012-03-05 20:17:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-05 17:55, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > motocykla, są jakieś typy (poza podziałem na klasyczną i radialną),
    > średnice? Na co zwrócić uwagę żeby nie kupić niepasującej?

    Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
    srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
    pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp. Za mala
    srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
    dozowalnosci hamulcow.

  • 27. Data: 2012-03-05 20:42:24
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Cwaniaczki amerykanskie nawet na tym probuja zrobic kokosy :)
    >
    > http://tinyurl.com/74jpvsg

    O malo nie oplulem monitora jak zobaczylem cene.

    > A taka sama strzykawka w aptece kosztuje pewnie z 50 centow.

    U nas podobnie - 50ml ~1,5zł

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 28. Data: 2012-03-06 04:05:25
    Od: wide open <s...@g...com>

    On 03/05/2012 02:32 AM, Kuczu wrote:

    > Jesli masz porysowana pompe od wewnatrz to wymiana samego tloczyska
    > pomoze niewiele.

    Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki
    maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos
    przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
    Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a
    czesc tragiczna.

    A.

  • 29. Data: 2012-03-06 08:14:49
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2012, 21:17:37 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:

    > Sprawdz czy bedzie pasowac do obudowy przelacznikow no i czy ma ta sama
    > srednice tloczka. Srednica jest zawsze opisana w postaci odlewy z boku
    > pompy. Podawana jest na ogol w calach - 5/8 , 3/4, 15/16 itp.
    Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice w
    milimetrach.

    > Za mala
    > srednica nie da rady z dwoma zaciskami, zbyt duza spowoduje utrate
    > dozowalnosci hamulcow.
    Rajt. Zapomniales tylko dodac, ze istnieje jeszcze parametr opisujacy skok dzwigni. W
    skrocie rzecz ujmujac srednica tloka odpowiada za przeznaczenie pompy (sprzeglo, 1
    zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.

    Troche przykladow:
    - tlok 16mm - sprzeglo
    - 18 mm - 1 zacisk
    - 19-20 mm - 2 zaciski

    Dzwignia:
    skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie
    konieczny jest wiekszy skok dzwigni
    skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 30. Data: 2012-03-06 10:41:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-03-06 09:14, doktorski pisze:

    > Omasz, od razu w calach... Wiekszosc producentow pomp akcesoryjnych podaje srednice
    w milimetrach.

    Ale na wszystkich japonskich oryginalach ktore mialem/widzialem bylo
    wybite w calach.

> [...]
    zacisk, 2 zaciski) zas skok dzwigni za dozowalnosc wzgledem skutecznosci.

    Albo 1 tloczkowy pojedynczy zacisk

    > - 18 mm - 1 zacisk

    Albo 2 zaciski 2 lub 4 tloczkowe

    > - 19-20 mm - 2 zaciski

    6 tloczkowe chyba

    > Dzwignia:
    > skok 17 mm - duza dozowalnosc ale do uzyskania takiego samego cisnienia w ukladzie
    konieczny jest wiekszy skok dzwigni
    > skok 19 mm - duza skutecznosc ale mniejsza dozowalnosc.

    Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu
    przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.