-
31. Data: 2012-03-06 11:50:02
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 11:41:29 UTC+1 użytkownik Kuczu napisał:
> Chodzi nie tyle o cisnienie ile o przeplyw czyli wieksza ilosc plynu
> przepompowana przy tym samym skoku dzwigni.
A nie sadzisz, ze podczas hamowania jedno przeklada sie na drugie?
Tak czy inaczej w jednej pompie 1 mm skoku dzwigni bedzie przekladal sie na X mm
skoku tloka czyli n mm3 plynu wpompowanego do ukladu. W drugiej pompie ten sam skok
dzwigni bedzie oznaczal Y mm skoku tloka czyli m mm3 plynu do ukladu.
Wiecej plynu pompowanego na 1 mm skoku dzwigni oznacza nizsza dozowalnosc a wieksza
skutecznosc.
A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej pompy Nissina z
GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu kto jezdzi agresywnie tudziez po
torze zalecaja jak najszybsza wymiane pompy.
pzdr, dr
14/525/400
-
32. Data: 2012-03-06 12:24:44
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
doktorski <d...@g...com> wrote:
> A juz zupelnie ogolnie: czytalem ostatnio hamerykanski test stockowej
> pompy Nissina z GSXRa. Nie zostawili na niej suchej nitki i kazdemu
> kto jezdzi agresywnie tudziez po torze zalecaja jak najszybsza wymiane
> pompy.
A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
-
33. Data: 2012-03-06 12:37:25
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
wide open <s...@g...com> wrote:
> Z tego co tutaj koledzy testowali, to Nissin w szczegolnosci w Suzuki
> maja notorycznie problemy z tloczkami czy jakos tak, ze plyn jakos
> przeciska sie przez uszczelke w podwyzonej temperaturze.
> Wada konstrukcyjna. Czesc dziala bardzo dobrze, czesc jest przecietna, a
> czesc tragiczna.
Czyli najlepiej byłoby zmienić i pompę i zaciski... nawet wolę nie myśleć
o koszcie :/
Póki co myślę nad dołożeniem do klamki (tam gdzie styka się z pompą) czegoś,
co odsunie ją od pompy. Bo generalnie w położeniu między stopniami hamuje
się ok (nie rewelacyjnie, ale ok), ale nie chcę tak jeździć, bo regulacja
nie jest zablokowana i może się ześlizgnąć.
No i nie wiem jak będzie przy agresywnej jeździe - latem był dramat, kilka
ostrzejszych hamowań i hamulec można było wcisnąć do końca (a potem postał
sobie parę godzin i było ok).
A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?
http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
-
34. Data: 2012-03-06 13:40:18
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/06/2012 01:37 PM, Adam Wysocki wrote:
>
> A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI
>
To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.
--
Artur
ZZR 1200
-
35. Data: 2012-03-06 13:50:45
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
AZ napisał(a):
> To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.
Prawdziwy precel hamuje tylnym.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke
-
36. Data: 2012-03-06 13:51:44
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-03-06 14:50, Kamil Nowak 'Amil' pisze:
> Prawdziwy precel hamuje tylnym.
Hamulce sa dla mientczakow.
pozdr
newrom
--
RD07 - legenda na sprzedaz
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
37. Data: 2012-03-06 14:13:57
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: AZ <a...@g...com>
On 03/06/2012 02:50 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
>> To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.
>
> Prawdziwy precel hamuje tylnym.
>
A to przepraszam za mój wyskok.
--
Artur
ZZR 1200
-
38. Data: 2012-03-06 14:20:36
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
>> A może to ja przesadzam i to jest dobrze działający hamulec?
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=OsHiu_ATimI
>
> To bryndza jest nie hamulec. Bałbym się z tym jeździć.
Jakbym się nie bał, to nie pisałbym tego tematu :)
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
-
39. Data: 2012-03-06 14:32:54
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu wtorek, 6 marca 2012, 13:24:44 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> A co z klockami Nissina - też są do dupy, czy tylko pompy?
To zalezy do czego chcesz ich uzywac i zalezy ktorych klockow Nissina.
Swego czasu mialem niebieskie w PanEuro i toto nie hamowalo. Jak wlozylem czerwone
(OIDP) to motocykl odzyskal hamulce. Ale to dawno bylo i nie wiem jak jest teraz.
Sadze, ze do zastosowan miejsko-turystycznych beda OK (czerwone). Co do palowania to
sie nie wypowiadam bo nie uzywalem. Moge za to pochwalic GoldFreny - wytrzymuja
torowe hamowania tramwaja jakim jest 14tka.
pzdr, dr
14/525/400
-
40. Data: 2012-03-06 18:05:11
Temat: Re: hamulec pozno lapie
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p...@n...chmurka.net...
> Pacjent to GSXF 750, 2001 r. Ciagle mam problem z przednim
> hamulcem. Wyczyszczone tloczki i zaciski,
[...]
U mnie podobnie. W koncu sie zdenerwowalem, zdjalem zaciski, pompe i na stol
warsztatowy. Kawalek blachy, zeby zaciski mialy co sciskac, pare pompniec i
twardo. Bardzo twardo.
Wracam do maszyny, przykrecam wszystko na swoje miejsca i miekko. Bardzo
miekko.
Ogladam z kazdej strony i dochodze do wniosku, ze mam jedna tarcze krzywa.
Wsadzilem w ten (lewy) zacisk kawalek prostej blachy i klamka znowu twarda.
Wsadzam zacisk znowu na tarcze, klamka znowu miekka. Po prostu tarcza
wygieta w taki sposob, ze zacisk sie nieciekawie uklada.
Wlasnie dokonalem pomiarow - tarcza nie dosc, ze wypaczona, to pofalowana. W
sumie 1,15mm w najwiekszym miejscu.
W zwiazku z tym pytanie - ktos polecal dobre zamienniki tarcz. Ktos cos wie,
ktos cos pamieta, ktos cos poleci?
--
pzdr:
Ivam