-
Data: 2009-01-04 21:02:25
Temat: Re: hala katowice
Od: Konrad Anikiel <...@...c> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Brkzzz pisze:
> Kilka sekund i pierdut byloby dla stali o nieustalonej granicy
> plastycznosci. Z tego tez wzgledu takich stali sie nie stosuje w
> budownictwie cywilnym, lepsze sa gatunki o moze nizszej, ale za to
> wyraznej granicy plastycznosci, daje to wlasnie czas na ucieczke. Nie
> dochodzi do zniszczenia od razu tylko istnieje dolna i gorna granica
> plastycznosci, przy czym po przekroczeniu gornej granicy jest jeszcze
> mozliwosc zniesienia wzrostu naprezenia.
A możesz coś o tej możliwości jeszcze napisać? Czy masz na myśli to, co
się w urządzeniach ciśnieniowych nazywa "secondary stress", który jest z
założenia "self-limiting"? To znaczy, takie (skupione w małych
obszarach) naprężenia które podczas zwiększania obciążenia (ciśnienia)
nie wzrosną powyżej granicy plastyczności przed "primary stress", czyli
naprężeniem w głównych elementach, rozłożonym na dużych obszarach.
Jak w ogóle dochodzi do katastrofy takiej hali? Czy naprężenia
przekraczają granicę plastyczności w jednym punkcie, który nadmiernie
odkształcając się powoduje spiętrzenie naprężenia w kolejnym, który z
kolei się odkształca przeciążając coś dalej, czy wszystko się załamuje
jednocześnie?
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.09 04:47 Brkzzz
- 06.01.09 08:05 Michał Grodecki
- 06.01.09 18:30 Lukasz Kozicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=