eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowagwarancja,rekojmia... › Re: gwarancja,rekojmia...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: gwarancja,rekojmia...
    Date: Wed, 3 Feb 2010 18:18:06 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <hkcb4i$ice$1@news.onet.pl>
    References: <hkc1lh$1vi$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hkc42s$poh$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-114-129-207.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-1"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1265217490 18830 77.114.129.207 (3 Feb 2010 17:18:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Feb 2010 17:18:10 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:847037
    [ ukryj nagłówki ]


    Uzytkownik "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:hkc42s$poh$1@inews.gazeta.pl...
    >> Nikon D700 kupiony w lipcu 2008 na firme - faktura.
    ...
    > Oczywiscie, zeby nie bylo watpliwosci powtorze jeszcze raz "niezgodnosc
    > towaru z umowa" to cos wiecej niz "usterka", ale "usterka" tez sie miesci
    > w tym pojeciu (o ile sprzet byl wykorzystywany zgodnie z jego
    > przeznaczeniem i zgodnie z instrukcja obslugi).
    > Odlepiajaca sie guma jak najbardziej bedzie podchodzic pod te ustawe,
    > zatem spokojnie mozesz domagac sie naprawy (a nawet wymiany sprzetu na
    > nowy - ale to pewnie nie wejdzie w gre z innych powodow), wszakze musisz
    > to zrobic zgodnie ze wspomniana ustawa.

    Z tytulu "niezgodnosci towaru z umowa" mozna zadac jedynie wymiany towaru
    albo zwrotu kasy, nie naprawy. A tak na logike - skoro jest to roszczenie
    wobec sprzedawcy, to sprzedawca zwykle nie naprawia towaru.

    > Po szersze instrukcje jak powinienes dalej postepowac, chcac dochodzic
    > swoich praw z tytulu niezgodnosci towaru z umowa odsylam Cie do archiwow
    > (tego badz innych forow), zasobow Internetu (np. google) lub wrecz do
    > PIHu - bo pamietaj, jest tam kilka haczykow (np. ze jesli towar ma wiecej
    > niz 6 m-cy to Ty musisz udowodnic, ze usterka istniala w chwili nabycia
    > towaru (a istniala, tylko byla "ukryta"), masz okreslony czas na
    > zgloszenie niezgodnosci, etc.).

    Najskuteczniej jest zwrócic sie o pomoc do swojego Powiatowego badz
    Miejskiego Rzecznika Konsumetów, ewentualnie Inspekcji Handlowej badz
    Federacji Konsumentów. Dobrze jest przejrzec ich publikacje w internecie.
    Fora dyskusyjne sa pelne dyskusji a nie rozwiazan. Ale tylko wtedy gdy
    klient kupil towar jako osoba fizyczna a nie przedsiebiorca.


    Pozdrawiam,
    Druid29

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: