-
41. Data: 2010-12-30 12:40:23
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 12:26, J.F. pisze:
>> Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
>> po pierwszym obrocie odpala?
>
> Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali
> w ciagu kilku sekund krecenia.
A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".
> Wiec po co jakies grzalki ?
Żeby: (1) miał lżej (mniejsze zużycie komponentów i paliwa)
(2) żeby mieć od razu ciepło
Za trudne do załapania?
> przy czym to stary diesel, wiec nawet w upalne lato trzeba swiece
> podgrzac i zrobic wiecej niz jeden obrot.
No to masz straszny złom w takim razie ;-> bo jak nie ma mrozu to mi z
reguły mi odpala po pierwszym obrocie.
Wymień sobie świece albo co tam jeszcze chcesz.
-
42. Data: 2010-12-30 12:46:37
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 12:28, J.F. pisze:
> On Thu, 30 Dec 2010 12:11:43 +0100, Andrzej Lawa wrote:
>> ...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
>> kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.
>
> Odpalasz, odsniezasz, ruszasz
Co odśnieżam?
> .. i po 2 km czuc cieplo
Albo strasznie długo odśnieżasz, albo silnik ci się straszliwie grzeje.
>> Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
>> obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych
>
> Tez niekoniecznie.
Twierdzisz, że alternator jest w stanie dawać swoją nominalną moc
niezależnie od obrotów?
-
43. Data: 2010-12-30 12:47:51
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 30 Dec 2010, J.F. wrote:
> Wojtku, ty masz inne podejscie, argument nie jest zly.
> Jakbym mial wszystko poprawic .. to taniej bedzie nowe auto kupic :-)
Możliwe, że trochę przesadzam w tą drugą z kolei stronę, ale po prostu
śmieszą mnie ludzie, którzy narzekają na problemy, które mają tylko i
wyłącznie na swoje własne życzenie. Poza tym koszt wymiany naprawdę
krytycznie ważnych elementów w starym dieslu to nie są jakieś niebotyczne
kwoty, nowa świeca żarowa "Beru" kosztuje jakieś 60 zł, filtr paliwa można
kupić już za 20 zł, nowa końcówka wtryskiwacza to wydatek rzędu 50-100 zł.
Biorąc pod uwagę to, że niektóre z tych czynności wykonujemy raz na kilka
lat taki rachunek za własny "święty spokój" wydaje mi się jak najbardziej
do przyjęcia.
Pozdrawiam :)
W.
-
44. Data: 2010-12-30 12:51:07
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Gom <g...@g...com>
On 30 Gru, 12:17, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> Twierdzisz, że po całej nocy przy -15 i poniżej po przekręceniu kluczyka
> po pierwszym obrocie odpala?
A może być 12-letni diesel przy -9 po całym dniu (9h) pracy?
--
Gom
-
45. Data: 2010-12-30 12:51:56
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:
>> Nie, twierdze ze po po calej nocy, dwukrotnym podgrzaniu swiec odpali
>> w ciagu kilku sekund krecenia.
>
> A, czyli kłamałeś że odpala "na dotyk".
A co to znaczy "odpala na dotyk"? Mierzysz czas ze stoperem? I jak
potrafisz policzyć te "obroty silnika" przed jego uruchomieniem? ;)
>> Wiec po co jakies grzalki ?
>
> (2) żeby mieć od razu ciepło
To jest jakiś sensowny argument... :)
Pozdrawiam :)
W.
-
46. Data: 2010-12-30 12:52:29
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:
> Poza tym koszt wymiany naprawdę
> krytycznie ważnych elementów w starym dieslu to nie są jakieś niebotyczne
> kwoty, nowa świeca żarowa "Beru" kosztuje jakieś 60 zł, filtr paliwa można
> kupić już za 20 zł, nowa końcówka wtryskiwacza to wydatek rzędu 50-100 zł.
> Biorąc pod uwagę to, że niektóre z tych czynności wykonujemy raz na kilka
> lat taki rachunek za własny "święty spokój" wydaje mi się jak najbardziej
> do przyjęcia.
A koszt robocizny?
Dla mnie barierą przy eksploatacji używek jest właśnie koszt robocizny i
fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO).
Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut.
-
47. Data: 2010-12-30 12:59:28
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 30 Dec 2010, Cavallino wrote:
> A koszt robocizny?
> Dla mnie barierą przy eksploatacji używek jest właśnie koszt robocizny i
> fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO).
> Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut.
No fakt, to również zależy od tego komu zlecisz naprawę. Akurat takie
rzeczy jak filtry czy świece żarowe wymieniam sobie sam, więc w tym
wypadku koszt naprawy wynosi 0 zł :) Ale nawet gdybym miał zapłacić ekstra
tych kilka stów to i tak wolałbym to zrobić, zamiast każdego zimowego
ranka zastanawiać się nad tym, czy pojadę do pracy własnym autem czy
autobusem :)
Pozdrawiam :)
W.
-
48. Data: 2010-12-30 13:04:31
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301256070.22033@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Thu, 30 Dec 2010, Cavallino wrote:
>
>> A koszt robocizny?
>> Dla mnie barierą przy eksploatacji używek jest właśnie koszt robocizny i
>> fachowość mechaników, a nie ceny części na rynku sklepowym (nieASO).
>> Gdyby nie to, pewnie nie kupowałbym nowych aut.
>
> No fakt, to również zależy od tego komu zlecisz naprawę.
Dokładnie, z tym zawsze mam najwięcej problemu.
Mam za małe doświadczenie, żeby wiedzieć coś o fachowości danych mechaniorów
(i dobrze za małe), a z opiniami też różnie bywa.
A jak już szukam, to często znajduję takich, którzy za naprawę krzyczą
więcej niż ASO.
-
49. Data: 2010-12-30 13:05:33
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 30 Dec 2010 12:26:43 +0100) ktos podajacy sie za Wojtek Borczyk
wyklawiaturowal co nastepuje:
> This message is in MIME format. The first part should be readable text,
> while the remaining parts are likely unreadable without MIME-aware tools.
>
> ---1300489426-626299717-1293708403=:21999
> Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
> Content-Transfer-Encoding: 8BIT
>
> On Thu, 30 Dec 2010, Piotr Klimek wrote:
>
>>> -15 C nie mog=B1 uruchomi=E6 auta.
>>
>> Wojtku, Twoje posty wygladaja w moim slrnie w ten sposob, moglbys cos na
>> to poradzic? Nie wydaje mi sie, zebym mial zla konfiguracje po swojej
>> stronie :)
>
> Sorry, chyba mi się "przesiadka" z ISO na UTF-8 czkawką odbija... ;) Czy
> teraz już lepiej, czy nadal "krzaczę"? Bo na "pl.test" wygląda niby O.K.
>
> Pozdrawiam :)
>
> W.
> ---1300489426-626299717-1293708403=:21999--
Kodowanie jest juz ok, z czego sie ciesze bo lubie Cie czytac :) Teraz
jeszcze tylko cos z tym multipartem powiniennes chyba zrobic.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
51. Data: 2010-12-30 13:13:08
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 12:47, Wojtek Borczyk pisze:
> Możliwe, że trochę przesadzam w tą drugą z kolei stronę, ale po prostu
> śmieszą mnie ludzie, którzy narzekają na problemy, które mają tylko i
> wyłącznie na swoje własne życzenie. Poza tym koszt wymiany naprawdę
> krytycznie ważnych elementów w starym dieslu to nie są jakieś
> niebotyczne kwoty, nowa świeca żarowa "Beru" kosztuje jakieś 60 zł,
> filtr paliwa można kupić już za 20 zł, nowa końcówka wtryskiwacza to
> wydatek rzędu 50-100 zł. Biorąc pod uwagę to, że niektóre z tych
> czynności wykonujemy raz na kilka lat taki rachunek za własny "święty
> spokój" wydaje mi się jak najbardziej do przyjęcia.
To może tak: zafundujesz mi samochód zastępczy (i różnicę w kosztach
paliwa) na czas wymiany proponowanych przez ciebie części, a jeśli mimo
tej wymiany nadal po całej nocy przy -15C nie odpali od pierwszego
przekręcenia - refundujesz mi także koszt tych części.
Umowa stoi? ;->