  • 11. Data: 2010-12-28 20:07:50
    Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2010 15:51, Agent pisze:

    > To powiedz mi jeszcze gdzie ją podłączysz? Bo ja to widzę tak. Jak masz

    Do gniazdka.

    > garaż gdzie można podłączyć grzałkę to nie potrzebna Ci grzałka, a jak
    > masz grzałkę to nie masz gdzie podłączyć. A Ty jaki masz plan bo może
    > też z niego skorzystam.

    Pomiędzy ogrzewanym garażem a "chmurką" jest jeszcze całe spektrum
    możliwości.

    Może to być np. nieogrzewany garaż albo wiata, której do nieogrzewanego
    garażu z przyczyn formalnych brakuje drzwi...

    Generalnie ze startem nie mam problemów - tutaj nałożyło się parę
    czynników (duże zużycie energii na m.in. grzanie szyby, odruchowa jazda
    na niskich obrotach, oraz jakieś 16 godzin na mrozie dochodzącym do -15C).

    Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia,
    chodzi mi też o to, żeby mieć ciepło zaraz po ruszeniu, a nie dopiero po
    1/3 trasy.

    BTW: po porannych kłopotach, po 5-godzinnym postoju u celu w
    temperaturze w okolicy -7 po pokonaniu niedługiej (około 20km) trasy bez
    muzyki, grzania tylnej szyby i na nieco wyższych obrotach niż zwykle
    (zmiana biegów jakieś 10km/h później) moja 15-letnia Corsinka odpaliła
    "od jednego dotknięcia". Więc srale-mądrale niech się łaskawie przestaną
    wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się
    zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika i
    kabli to p*.*lenie bez sensu.

  • 12. Data: 2010-12-29 08:20:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    no wlasnie, szwedzi w wiekszosci samochodow jak nie we wszystkich maja takie
    fajne cudo ze podpinaja autko do gniazda przed wyjazdem i a)startuje
    natychmiast b) cieplo na dziendobry:)))

    patent fajny ale widzialem tylko w volviakach.

    gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale
    hmmm... widzial ktos to z bliska ale jak jest zamontowane? bo jak dziala to
    wiem

    tez chetnie bym sobie w lecie cos takiego zlepił - tyle ze ja dla komfortu
    jazdy w cieple od razu:)

  • 13. Data: 2010-12-29 09:09:56
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 29 Gru, 08:20, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale
    > hmmm... widzial ktos to z bliska ale jak jest zamontowane? bo jak dziala to

    Te grzalki sa produkcji m.in. Defa - montuje sie zamiast zaslepki
    bloku silnika (ktora to jest zaworem bezpieczenstwa na wypadek
    zamarzniecia, zabezpiecza przed rozsadzeniem bloku - jest w niemal
    kazdym silniku).

    pozdr
    AA

  • 14. Data: 2010-12-29 09:13:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.12.2010 08:20, Michał Gut pisze:

    > gdzue ta grzalke sie wsadza? bo prawie na 100% powinno grzac olej ale
    > hmmm... widzial ktos to z bliska ale jak jest zamontowane? bo jak dziala
    > to wiem

    Jest kilka opcji: grzałka wciskana w otwór techniczny w silniku, grzałka
    wkręcana zamiast korka spustu oleju, grzałka wpinana w obieg chłodziwa.

    Póki co znalazłem do swojego tylko tę ostatnią opcję... tylko za nieco
    chorą cenę: grzałka + kable ponad 6 stów.

    > tez chetnie bym sobie w lecie cos takiego zlepił - tyle ze ja dla
    > komfortu jazdy w cieple od razu:)

    O, nie tylko - ułatwienie rozruchu przydaje się nie tylko przy
    problemach z rozruchem: skoro można silnikowi ułatwić i "uprzyjemnić"
    start, to będzie to korzystne zawsze. Zmniejszenie zużycia silnika i
    okolic, zmniejszenie zużycia paliwa.

  • 15. Data: 2010-12-29 10:28:08
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

> [...]
    > jazda
    > na niskich obrotach, oraz jakieś 16 godzin na mrozie dochodzącym

    wracamy do punktu wyjścia - masz problemu z ładowaniem skoro musisz
    wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki energii - a przypomne tylko, że
    pomiaru dokonuje się z włączonymi wszystkimi urządzeniami

    > Poza tym, co nie dociera do żadnej srali-mądrali pokroju Przemusia,
    > chodzi mi też o to, żeby mieć ciepło zaraz po ruszeniu, a nie dopiero
    > po
    > 1/3 trasy.

    Po co te wycieczki osobiste? dodajesz sobie animuszu?

> [...]
    > wymądrzać i albo niech odpowiedzą na zadane pytanie, albo niech się
    > zamkną, bo ich gadanie o zmianie akumulatora, alternatora, rozrusznika

    Bez sensu to jest Twój tok myślenia - do 15 letniej Corsy chcesz
    wpakować grzałkę niemalże droższą niż ta Corsa, co i tak g..no pomoże,
    ponieważ ta grzałka nie podgrzewa akumulatora, ale jak tam chcesz .

  • 16. Data: 2010-12-29 11:13:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.12.2010 10:28, Przemysław Czaja pisze:

    > wracamy do punktu wyjścia - masz problemu z ładowaniem skoro musisz
    > wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki energii - a przypomne tylko, że
    > pomiaru dokonuje się z włączonymi wszystkimi urządzeniami

    Tak, mam "problem" z ładowaniem bo mam skłonność jazdy na jak
    najniższych obrotach.

    Alternator nie perpetuum mobile, więc jak się słabo kręci to produkuje
    mniej energii.

    > Po co te wycieczki osobiste? dodajesz sobie animuszu?

    Po to, żeby wreszcie do ciebie dotarło, co ja piszę.

    [ciach]

    > Bez sensu to jest Twój tok myślenia - do 15 letniej Corsy chcesz
    > wpakować grzałkę niemalże droższą niż ta Corsa, co i tak g..no pomoże,
    > ponieważ ta grzałka nie podgrzewa akumulatora, ale jak tam chcesz .

    Właśnie nie chcę wpakować grzałki droższej, niż samochód (swoją szosą:
    gdzie znalazłeś grzałkę za kilka tysięcy??) i się pytam o te grzałki,
    żeby m.in. porównać ceny.

  • 17. Data: 2010-12-29 12:33:33
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 28-12-2010 10:31, Andrzej Lawa pisze:
    > Ave!
    >
    > W katalogu DEFA znalazłem, ale tylko do 1,7D...
    >
    > Ma może ktoś doświadczenie z dopasowaniem tego?
    >
    > Dzisiaj mi zmroziło do -15, akumulator zapomniałem wczoraj doładować
    > (miałem włączone ogrzewanie tylnej szyby, a to żre od cholery) i dziś
    > rano obróciło ze 3 razy i zdechło.

    Może coś takiego:

    http://www.kenlowe.co.uk/pre-heaters/cars/index.html

    Grzałka z pompką w "małym" obiegu nagrzewa wnętrze i silnik.

  • 18. Data: 2010-12-29 19:41:51
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-12-29 08:20, Michał Gut pisze:

    > patent fajny ale widzialem tylko w volviakach.

    Ja sie zastanawiam jak by mozna umiejscowic zwykla grzalke "spirale" na
    230V taka jak sie za komuny lub w akademiku wode gotowalo ;) Wtedy pod
    domem przedluzacz rano, przed myciem zebow podlaczasz, wychodzac masz
    nagrzane (albo i zagotowane) w ukladzie ;) Ale koszt znikomy :D

    --
    venioo
    GG:198909

  • 19. Data: 2010-12-30 01:19:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 14:41:58 +0100, Andrzej Lawa wrote:
    >Idiotyzmem jest wymienianie całej elektryki, kiedy problem występuje
    >ledwie kilka razy w roku, wymiana elektryki może i tak nic nie poradzić,

    To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba.

    Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki.

    J.

  • 20. Data: 2010-12-30 07:57:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > domem przedluzacz rano, przed myciem zebow podlaczasz, wychodzac masz
    > nagrzane (albo i zagotowane) w ukladzie ;) Ale koszt znikomy :D

    sama grzalka nie wystarczy - zbiornik wyrownawczy np ale lepiej byloby
    zrobic osobny zbiorniczek na grzalke i koniecznie pompe obiegowoa do wody na
    maly uklad i powinno dzialac
    tyle ze te grzalki chyba malej mocy byly