-
1. Data: 2010-09-13 10:54:53
Temat: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
Witajcie,
mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale,
jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem
przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta
stabilizatora? np fi=20 i 18mm,
rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe
przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w sensie
mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej" jeździe różnica
będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się jedynie ujawnić podczas
jazdy na granicy przyczepności itp?
dzięki za opinie,
brat
-
2. Data: 2010-09-13 10:59:49
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał
> rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało
> większe przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to
> odczuwalne w sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też
> przy "cywilnej" jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a
> różnica mogła by się jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy
> przyczepności itp?
Test losia ?
Jezdzilem stara dacia, ktora miala zawieszenie bardzo mieciutkie, i
jakos nie zauwazylem jakiegos zmniejszenia przyczepnosci. Za to
opony ocieraly o nadkola w zakretach :-)
J.
-
3. Data: 2010-09-13 11:00:49
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2010-09-13 10:54, bratPit[pr] pisze:
> Witajcie,
> mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale,
> jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem
> przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta
> stabilizatora? np fi=20 i 18mm,
> rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe
> przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w
> sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej"
> jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się
> jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy przyczepności itp?
> dzięki za opinie,
>
> brat
IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie
za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy
chcesz wspawac? ;)
--
venioo
sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
4. Data: 2010-09-13 11:06:39
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 10-09-13 11:00, venioo pisze:
> IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie
> za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy
> chcesz wspawac? ;)
Ludzie z forum do swoich A4 wstawiaja stabilizatory od wersji
silnikowych 3.0TDI i RS4, bo seryjne jest 18mm, w mocnych wersjach
podobno 22-24mm takze 22mm to chyba standardzik i nie trzeba preta
zbrojeniowego wspawywac?;]
--
Pozdrawiam,
Maciej
-
5. Data: 2010-09-13 12:56:54
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
> IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie za
> bardzo.
OK,
> W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy chcesz
> wspawac? ;)
nie to standard, w Oplu, Peugeocie, ZTCK w BMW serii 3 są pręty fi= 22 i
24mm,
brat
-
6. Data: 2010-09-13 13:37:00
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: "Bartek" <N...@p...fm>
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
wiadomości news:i6kpj0$cuh$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 10-09-13 11:00, venioo pisze:
>
>> IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie
>> za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy
>> chcesz wspawac? ;)
>
> Ludzie z forum do swoich A4 wstawiaja stabilizatory od wersji silnikowych
> 3.0TDI i RS4, bo seryjne jest 18mm, w mocnych wersjach podobno 22-24mm
> takze 22mm to chyba standardzik i nie trzeba preta zbrojeniowego
> wspawywac?;]
ach ci posiadacze a4/golfa IV,
:)
wsadza sie do takiego niemieckiego super pojazdu stabilizator z wersji RS, i
odrazu z 60 kuni więcej'
NMSP
--
Pozdrawiam, Bartek
Lybra 2.4 JTD
-
7. Data: 2010-09-13 17:24:37
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-09-13 10:54, bratPit[pr] pisze:
> Witajcie,
> mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale,
> jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem
> przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta
> stabilizatora? np fi=20 i 18mm,
> rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe
> przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w
> sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej"
> jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się
> jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy przyczepności itp?
> dzięki za opinie,
Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko
powiększy deficyt przyczepności przedniej osi.
Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze
bardziej podsterowny.
Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze
stabilizatorem tyłu.
-
8. Data: 2010-09-13 18:57:59
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko
> powiększy deficyt przyczepności przedniej osi.
>
> Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze bardziej
> podsterowny.
>
> Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze
> stabilizatorem tyłu.
odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm,
heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego (i
jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry ze
stabilizatorem tylnym,
brat
-
9. Data: 2010-09-13 21:06:14
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-09-13 18:57, bratPit pisze:
>
>> Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko
>> powiększy deficyt przyczepności przedniej osi.
>>
>> Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze
>> bardziej podsterowny.
>>
>> Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze
>> stabilizatorem tyłu.
>
> odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm,
No to możesz spodziewać się odrobinę bardziej odjeżdżającego tyłu.
No i oczywiście trochę większych przechyłów na zakrętach.
Moim zdaniem nie będzie źle :)
> heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego
> (i jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry
> ze stabilizatorem tylnym,
Najlepiej poszukać w jakiś sportowych homologacjach czy jest
przygotowany Variant Option albo Variant Kit z takim stabilizatorem i
wtedy dowiedzieć się od jakiego innego samochodu są to części (wtedy
będzie tanio), albo trzeba zamawiać taki stabilizator jako VK od
producenta (i wtedy będzie drogo).
-
10. Data: 2010-09-14 12:16:17
Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm,
>
> No to możesz spodziewać się odrobinę bardziej odjeżdżającego tyłu.
to mi nie przeszkadza ;-)
> No i oczywiście trochę większych przechyłów na zakrętach.
przejechałem się tym autem i jakoś nie czuję różnicy - no może lekką ale nie
wiem czy to psychologia czy rzeczywiscie minimalnie bardziej się przechyla,
>> heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego
>> (i jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry
>> ze stabilizatorem tylnym,
>
> Najlepiej poszukać w jakiś sportowych homologacjach czy jest przygotowany
> Variant Option albo Variant Kit z takim stabilizatorem i wtedy dowiedzieć
> się od jakiego innego samochodu są to części (wtedy będzie tanio), albo
> trzeba zamawiać taki stabilizator jako VK od producenta (i wtedy będzie
> drogo).
raczej będzie problem bo nigdzie nie spotkałem się z opisem aby w kicie był
stabilizator tylny,
(a szkoda bo ta twardość zawieszenia powinna chociaż -prócz braku komfortu-
skutkować lepszym trzymaniem drogi),
brat