eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodygrubosc preta stabilizatora a prowadzenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2010-09-13 10:54:53
    Temat: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale,
    jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem
    przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta
    stabilizatora? np fi=20 i 18mm,
    rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe
    przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w sensie
    mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej" jeździe różnica
    będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się jedynie ujawnić podczas
    jazdy na granicy przyczepności itp?
    dzięki za opinie,

    brat


  • 2. Data: 2010-09-13 10:59:49
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał
    > rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało
    > większe przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to
    > odczuwalne w sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też
    > przy "cywilnej" jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a
    > różnica mogła by się jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy
    > przyczepności itp?

    Test losia ?

    Jezdzilem stara dacia, ktora miala zawieszenie bardzo mieciutkie, i
    jakos nie zauwazylem jakiegos zmniejszenia przyczepnosci. Za to
    opony ocieraly o nadkola w zakretach :-)

    J.


  • 3. Data: 2010-09-13 11:00:49
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-13 10:54, bratPit[pr] pisze:
    > Witajcie,
    > mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale,
    > jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem
    > przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta
    > stabilizatora? np fi=20 i 18mm,
    > rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe
    > przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w
    > sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej"
    > jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się
    > jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy przyczepności itp?
    > dzięki za opinie,
    >
    > brat

    IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie
    za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy
    chcesz wspawac? ;)

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086


  • 4. Data: 2010-09-13 11:06:39
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-09-13 11:00, venioo pisze:

    > IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie
    > za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy
    > chcesz wspawac? ;)

    Ludzie z forum do swoich A4 wstawiaja stabilizatory od wersji
    silnikowych 3.0TDI i RS4, bo seryjne jest 18mm, w mocnych wersjach
    podobno 22-24mm takze 22mm to chyba standardzik i nie trzeba preta
    zbrojeniowego wspawywac?;]

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej


  • 5. Data: 2010-09-13 12:56:54
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie za
    > bardzo.

    OK,

    > W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy chcesz
    > wspawac? ;)

    nie to standard, w Oplu, Peugeocie, ZTCK w BMW serii 3 są pręty fi= 22 i
    24mm,

    brat


  • 6. Data: 2010-09-13 13:37:00
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:i6kpj0$cuh$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 10-09-13 11:00, venioo pisze:
    >
    >> IMHO te 2 mm nieodczuwalne w cywilnej jezdzie, na torze raczej tez nie
    >> za bardzo. W ogole skad takie srednice? 20mm to chyba pret zbrojeniowy
    >> chcesz wspawac? ;)
    >
    > Ludzie z forum do swoich A4 wstawiaja stabilizatory od wersji silnikowych
    > 3.0TDI i RS4, bo seryjne jest 18mm, w mocnych wersjach podobno 22-24mm
    > takze 22mm to chyba standardzik i nie trzeba preta zbrojeniowego
    > wspawywac?;]

    ach ci posiadacze a4/golfa IV,
    :)

    wsadza sie do takiego niemieckiego super pojazdu stabilizator z wersji RS, i
    odrazu z 60 kuni więcej'

    NMSP

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    Lybra 2.4 JTD



  • 7. Data: 2010-09-13 17:24:37
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-13 10:54, bratPit[pr] pisze:
    > Witajcie,
    > mam do Was pytanie nieco z zakresu akademickich ale,
    > jaka będzie różnica w prowadzeniu samochodu z klasycznym zawieszeniem
    > przednim (macpherson, wahacz trójkątny) przy różnych średnicach pręta
    > stabilizatora? np fi=20 i 18mm,
    > rozumiem, że auto z prętem stabilizującym fi=18mm będzie miało większe
    > przechyły ale czy w "normalnej eksploatacji" będzie to odczuwalne w
    > sensie mniejszej przyczepności w zakrętach? czy też przy "cywilnej"
    > jeździe różnica będzie zupełnie nieodczuwalne a różnica mogła by się
    > jedynie ujawnić podczas jazdy na granicy przyczepności itp?
    > dzięki za opinie,

    Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko
    powiększy deficyt przyczepności przedniej osi.

    Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze
    bardziej podsterowny.

    Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze
    stabilizatorem tyłu.


  • 8. Data: 2010-09-13 18:57:59
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>


    > Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko
    > powiększy deficyt przyczepności przedniej osi.
    >
    > Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze bardziej
    > podsterowny.
    >
    > Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze
    > stabilizatorem tyłu.

    odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm,
    heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego (i
    jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry ze
    stabilizatorem tylnym,

    brat


  • 9. Data: 2010-09-13 21:06:14
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-13 18:57, bratPit pisze:
    >
    >> Usztywnienie przedniego stabilizatora w seryjnym samochodzie tylko
    >> powiększy deficyt przyczepności przedniej osi.
    >>
    >> Efekt będzie taki że samochód z podsterownego stanie się jeszcze
    >> bardziej podsterowny.
    >>
    >> Jak chcesz podnieść możliwości samochodu pokombinuj raczej ze
    >> stabilizatorem tyłu.
    >
    > odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm,

    No to możesz spodziewać się odrobinę bardziej odjeżdżającego tyłu.
    No i oczywiście trochę większych przechyłów na zakrętach.

    Moim zdaniem nie będzie źle :)

    > heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego
    > (i jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry
    > ze stabilizatorem tylnym,

    Najlepiej poszukać w jakiś sportowych homologacjach czy jest
    przygotowany Variant Option albo Variant Kit z takim stabilizatorem i
    wtedy dowiedzieć się od jakiego innego samochodu są to części (wtedy
    będzie tanio), albo trzeba zamawiać taki stabilizator jako VK od
    producenta (i wtedy będzie drogo).


  • 10. Data: 2010-09-14 12:16:17
    Temat: Re: grubosc preta stabilizatora a prowadzenie
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>


    >> odwrotnie ;p fabrycznie miałem 20mm a mam 18mm,
    >
    > No to możesz spodziewać się odrobinę bardziej odjeżdżającego tyłu.

    to mi nie przeszkadza ;-)

    > No i oczywiście trochę większych przechyłów na zakrętach.

    przejechałem się tym autem i jakoś nie czuję różnicy - no może lekką ale nie
    wiem czy to psychologia czy rzeczywiscie minimalnie bardziej się przechyla,

    >> heh, myślałem nawet o stabilizatorze z tyłu ale jakoś nie wiem od czego
    >> (i jak) mógłbym takowy zamontować - fabrycznie nie było Astry G/Zafiry
    >> ze stabilizatorem tylnym,
    >
    > Najlepiej poszukać w jakiś sportowych homologacjach czy jest przygotowany
    > Variant Option albo Variant Kit z takim stabilizatorem i wtedy dowiedzieć
    > się od jakiego innego samochodu są to części (wtedy będzie tanio), albo
    > trzeba zamawiać taki stabilizator jako VK od producenta (i wtedy będzie
    > drogo).

    raczej będzie problem bo nigdzie nie spotkałem się z opisem aby w kicie był
    stabilizator tylny,
    (a szkoda bo ta twardość zawieszenia powinna chociaż -prócz braku komfortu-
    skutkować lepszym trzymaniem drogi),

    brat

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: