  • 41. Data: 2015-11-12 22:43:39
    Temat: Re: gotowy mostek czy 4 diody?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 13:32:14 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Pytanie, czy zasilał prądem zmiennym, czy stałym. Ja póki co w napięcia
    > przebicia wierzę, ale w prądy/moce już znacznie mniej. Niestety i tu
    > w końcu weszło PMPO. :-(

    Mostek po zmontowaniu wygląda tak:
    http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/20151112_
    104532.jpg

    Próby na wymuszalniku prądowym w zakresie do 60A przeszedł pomyślnie. W
    przedziale 30-50A było łącznie kilkanaście minut grzania, radiator w tym
    czasie osiągnął około 70-80 stopni. Aż mi się nie chce wierzyć, że to
    tak dobrze wyszło ale przecież gdybym np. nie zapewnił właściwego
    docisku diod do radiatora to przecież przy 60A tym prędzej któraś
    powinna chyba odlecieć w kosmos? Druga sztuka jest w trakcie montażu,
    paski miedzianej blachy użyte jako mostki między ścieżkami chyba też
    robią za radiator bo grzeją się aż miło. Polutowanie tego nie było
    proste, transformatorówka 75W nie dała rady i konieczne okazało się
    sięgnięcie po sporą lutownicę kolbową :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 42. Data: 2015-11-13 19:51:25
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 22:43, badworm pisze:

    > Mostek po zmontowaniu wygląda tak:
    > http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/20151112_
    104532.jpg

    > Próby na wymuszalniku prądowym w zakresie do 60A przeszedł pomyślnie. W
    Jakie tranzystory użyłeś?

> [...]
    > proste, transformatorówka 75W nie dała rady i konieczne okazało się
    > sięgnięcie po sporą lutownicę kolbową :)
    Noo miałeś trochę lutowania, rzeźba straszna :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 43. Data: 2015-11-13 20:36:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 19:51:25 +0100, janusz_k napisał(a):

    > Jakie tranzystory użyłeś?

    Diody 60CPQ150PBF polecone przez Piotra.
    > Noo miałeś trochę lutowania, rzeźba straszna :)

    I żeby było ciekawiej to jako pogrubienie środkowych wyprowadzeń użyta
    jest cienka rurka mosiężna, w którą nóżki idealnie wchodzą. W kolejnych
    egzemplarzach jednak z tego zrezygnuję na rzecz drutu 4mm2. Zmieniona
    zostanie też technologia montażu - wstępne punktowe lutowanie
    transformatorówką a potem solidne zalewanie wszystkiego cyną przy pomocy
    dużej lutownicy. Laminat w tej konstrukcji stanowi w sumie jedynie
    podstawę mechaniczną i przekładkę izolacyjną względem radiatora :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 44. Data: 2015-11-13 22:40:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    badworm wrote:

    > I żeby było ciekawiej to jako pogrubienie środkowych wyprowadzeń użyta
    > jest cienka rurka mosiężna, w którą nóżki idealnie wchodzą.

    To teraz ja dziękuję za ciekawy patent. :-)

    > W kolejnych egzemplarzach jednak z tego zrezygnuję na rzecz drutu 4mm2.

    Jeżeli tych urządzeń ma być mała seria*, to poeksperymentuj z tym:

    http://www.battery-shop.com.pl/index.php?cPath=345_4
    94_767

    Konstrukcja będzie bardzo zwarta i radiatorem będzie płytka.
    60CPQ150PBF to dobre diody są. :-)

    Natomiast ja się chciałem pochwalić, że prostownik synchroniczny
    na rdzeniach z F938, o którym fantazjowałem w innym wątku, wyszedł
    i działa znakomicie. Jeden MOSFET miał przebitą bramkę
    (najprawdopodobniej przy montażu) i "zdebugowanie" tego zajęło
    mi sporo czasu. Nie miałem go więc na rzetelniejsze testy pod
    większym obciążeniem, ale o poprawności pomysłu świadczyły
    lodowate MOSFETy przy obciążeniu 3A/12V. Trzy z nich miały
    radiator, a ten wymieniony kompletnie nic, bo przetestowanie
    takiej konfiguracji uznałem za dobry pomysł.

    Chyba to opiszę w EdW, bo konstrukcja jest przedziwna. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

    *) bo ten laminat jest stosunkowo drogi i trudnodostępny -- człowiek
    sprzedaje ścinki, ale jak mu się skończą, to będzie problem z zaopatrzeniem.

  • 45. Data: 2015-11-13 22:52:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-13 o 20:36, badworm pisze:

    > Diody 60CPQ150PBF polecone przez Piotra.
    Aaa to mnie trochę zawiodłeś ;) bo o ile pamiętam była mowa
    o scalaku i prostowaniu synchronicznym.
    Dla tych diod przy 60A masz prawie 1V czy tracisz 120W, trochę to jest.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 46. Data: 2015-11-16 19:40:14
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2015 22:40:20 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > To teraz ja dziękuję za ciekawy patent. :-)

    Proszę bardzo :)
> [...]
    94_767
    > Konstrukcja będzie bardzo zwarta i radiatorem będzie płytka.

    Moment, ale jak to miałoby być wykorzystane? Jako przekładka między
    diodami a właściwym radiatorem? Rthcr mi podniesie czyli pogorszy
    warunki chłodzenia :/
    GG#2400455 ICQ#320399066