eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyglupie samochodowe alternatory ;)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 11. Data: 2011-04-13 08:03:25
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze:

    > Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut
    > bez kanalu.

    O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie
    "bezinwestycyjnym" na co najmniej rok (no, pomijam np. opony) za 3-4
    tysiące? (2) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np.
    Corsy B czy Golfa II ?

    Swoją szosą chyba kitcary są głównie na komponentach sierry... Hmmm...

    >> Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być
    >> bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes)
    >
    > Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla
    > pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale
    > nie z 1.5kW mocy :-)

    Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.

    [ciach]

    > Kola w oslonie - i zaraz bys mial - uszczelka sie zuzyla, olej
    > wyciekl, kola dlabli wzieli, a trzeba silnik wyjac zeby moc oslone
    > odkrecic ..

    Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę -
    żeby w Corsie zmienić pasek rozrządu trzeba unieść silnik!!!

    >> Pół biedy jak z drodze zdechnie ładowanie (zwłaszcza w starym dieslu)
    >> ale obieg chłodziwa to już gorzej... Jedyny argument "za" (poza "cięciem
    >> kosztów" to zdublowanie roli kontrolki braku ładowania - jak się świeci
    >> to można też podejrzewać, że nie będzie obiegu chłodziwa).
    >
    > Nalezy podejrzewac - sa silnik gdzie pompe kreci pasek rozrzadu, ale
    > nalezy sie upewnic.

    W tej wersji pasek rozrządu jest tylko od rozrządu.


  • 12. Data: 2011-04-13 08:07:51
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011 06:38:13 +0200, PeJot wrote:
    >W dniu 2011-04-12 22:58, J.F. pisze:
    >> Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla
    >> pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale
    >> nie z 1.5kW mocy :-)
    >
    >A gdyby tak pomiędzy takim samowzbudnym altkiem a instalacją siedział
    >jakiś PWM i pilnował napięcia ?

    Sa takie pomysly, ale w czym problem razem z paskiem wymienic szczotki
    z regulatorem za 30zl ?

    J.


  • 13. Data: 2011-04-13 08:09:21
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-13 08:03, Andrzej Ława pisze:
    > W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze:
    >
    >> Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut
    >> bez kanalu.
    >
    > O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie
    > "bezinwestycyjnym" na co najmniej rok (no, pomijam np. opony) za 3-4
    > tysiące? (2) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np.
    > Corsy B czy Golfa II ?

    1. Niejaki Adam P. zaraz ci pewnie powie, że się da :)

    2. Przekracza...

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi


  • 14. Data: 2011-04-13 08:16:13
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.04.2011 08:09, Grejon pisze:

    >> O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie
    >> "bezinwestycyjnym" na co najmniej rok (no, pomijam np. opony) za 3-4
    >> tysiące? (2) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np.
    >> Corsy B czy Golfa II ?
    >
    > 1. Niejaki Adam P. zaraz ci pewnie powie, że się da :)
    >
    > 2. Przekracza...
    >

    No właśnie... O ile wyższą cenę może bym jakoś przełknął, to większe
    gabaryty odpadają zdecydowanie.


  • 15. Data: 2011-04-13 08:32:37
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2011 08:03:25 +0200, Andrzej Ława wrote:
    >W dniu 12.04.2011 22:58, J.F. pisze:
    >> Bylo kupic jakis dobry samochod - sierra np - wymiana szczotek 5 minut
    >> bez kanalu.
    >O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie
    >"bezinwestycyjnym" na co najmniej rok

    Teraz to nie wiem, ale kiedys kupilem taka "na rok" i 8 lat przetrwala
    prawie bezinwestycyjnie, wiec chwale :-)

    >czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np.
    >Corsy B czy Golfa II ?

    Corse na pewno przekracza, w koncu nie o to chodzi zeby sie w kurduplu
    miescic :-)

    >> Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla
    >> pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale
    >> nie z 1.5kW mocy :-)
    >Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.

    Ale zastosowali taka :-)

    J.


  • 16. Data: 2011-04-13 08:40:43
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Kwi, 02:27, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:
    > Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisa (a):

    > Widzial m a nawet naprawialem bezszczotkowy alternator od samochodu osobowego.
    > Od jakiego ameryka skiego kr ownika szos z lat sze cdziesi tych. Wirnik z
    > magnesami trwalymi. Wygl da bardzo podobnie do wirnikow stosowanych we
    > wsp czesnych alternatorach. Te dwa rz dy nabiegunnikow. Jak ros y obroty to
    > jeden rzad nabiegunnikow zmienial po o enie w stosunku do drugiego. Pewno
    > zmienialo si pole magnetyczne i mniej dawal pr du. To by a bardzo prymitywna
    > metoda regulacji. Dawalo to rad pracowa z akumulatorem sterej generacji.
    > Napi cie dochodzilo do 17 wolt w. Wsp czesny akumulator zalatwil by taki
    > alternator w kilka godzin.

    Regulator byl kiepski/zepsuty/albo faktycznie brak ;)
    Takie alternatory (z magnesami) sa we wspolczesnych motocyklach i
    dzialaja w wiekszosci z zelowymi aku. Napiecie jest regulowane
    obcizazeniem - regulator daje dodatkowe obciazenie odprowadzajac prad
    do masy ("troche" sie przy tym grzeje oczywiscie no i oczywiscie
    starty wieksze...), zle motocykl nie potrzebuje zbyt duzo pradu...


    WS
     


  • 17. Data: 2011-04-13 09:08:29
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-13 08:03, Andrzej Ława pisze:

    >>> Dlaczego, o!, dlaczego samochodowe alternatory nie mogą być
    >>> bezszczotkowe jak większość motocyklowych? (mają stały magnes)
    >>
    >> Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla
    >> pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale
    >> nie z 1.5kW mocy :-)
    >
    > Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.

    A konkretnie?

    > [ciach]
    >
    >> Kola w oslonie - i zaraz bys mial - uszczelka sie zuzyla, olej
    >> wyciekl, kola dlabli wzieli, a trzeba silnik wyjac zeby moc oslone
    >> odkrecic ..
    >
    > Ale zawsze na dłużej by starczało...

    Czy ja wiem, pasek starcza na 100kkm albo i lepiej, jest dużo lżejszy
    i cichy niż jakieś zębatki, tani, łatwy do kontroli i do wymiany.
    A jak się na niego od czasu do czasu popatrzy, to "nie ma opcji"
    żeby strzelił znienacka. Zresztą zapasowy (stary ale dobry) w bagażniku,
    więc jakby co, to wymiana 10 minut i w drogę :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 18. Data: 2011-04-13 09:20:04
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Kwi, 09:08, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > > Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.
    >
    > A konkretnie?

    zasilacz impulsowy (stabilizowany?) :)

    WS


  • 19. Data: 2011-04-13 09:32:45
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.04.2011 09:08, Jakub Witkowski pisze:

    >> Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.
    >
    > A konkretnie?

    Np. jakaś przetwornica.


  • 20. Data: 2011-04-13 09:38:29
    Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-13 09:32, Andrzej Ława pisze:
    > W dniu 13.04.2011 09:08, Jakub Witkowski pisze:
    >
    >>> Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.
    >>
    >> A konkretnie?
    >
    > Np. jakaś przetwornica.

    Kilowatowa przetwornica w warunkach samochodowych?
    Hmm i to ma być bardziej niezawodne i trwałe? Że nie napiszę nawet "tanie" :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: