  • Data: 2011-05-03 16:37:50
    Temat: Re: głębia ostrości
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-03 18:09, Pawel Gancarz pisze:

    > Jeżeli przyjmę - o tę umowność mi chodzi. Ale OK, przyznaję, nie
    > wyraziłem się ściśle. Jeśli przyjąć takie założenia do celów
    > praktycznych, to oczywiście zależność istnieje. Dobrze tylko mieć
    > na uwadze, że wyliczane tak wartości są mocno "orientacyjne".

    Umowność jest tylko na poziomie przyjęcia wielkości krążka rozproszenia
    akceptowalnego na oglądanym obrazie wyjściowym (odbitce, slajdzie
    rzucanym na ścianę, ekranie monitora). Dalej już jest ścisła matematyka
    - jeśli zmniejszysz rozmiary matrycy n razy powiększenie miedzy obrazem
    na matrycy a obrazem wyjściowym wzrośnie Ci n-krotnie - a więc dla
    zapewnienia niezmienionego rozmiaru krążka rozproszenia na obrazie
    wyjściowym średnicę krążka rozproszenia na matrycy musisz zmniejszyć n razy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)