  • Data: 2010-02-19 19:38:20
    Temat: Re: generator na 240MHz
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "SławomirSzczyrba" <c...@o...the.night> wrote in message
    news:slrn.hnsqjg.ghf.steev@hot.pl...
    > Everybody be cool, it's RoMan Mandziejewicz!

    > A jak by się w takim przypadku zachowała zwykła bramka 74ASxx albo 74Fxx
    > ?
    > Teoretycznie powinna jeszcze przy tej częstotliwości pracować...

    Ktoś, kto zdaje sobie sprawę z tego, że idealny przebieg prostokątny
    to faktycznie jest suma nieskończonej ilości przebiegów sinusoidalnych
    z których ten o najniższej częstotliwości odpowiada 240MHz a reszta
    to kolejne nieparzyste harmoniczne częstotliwości podstawowej
    będzie rozumiał różnicę pomiędzy "bramka jeszcze działa" a
    "chcę przebieg prostokątny". Aby przebieg "w miarę" przypominał
    prostokąt to musi mieć tych harmonicznych conajmniej kilka,
    więc mówimy o sumowaniu częstotliwości takich jak podstawowa
    240MHz + trzecia harmoniczna 720MHz + 5 harmoniczna 1,2 GHz...
    Czy wymieniać dalej? Jeśli układ będzie obcinał silnie wszystko co
    powyżej np. 400MHz to nie będziesz miał prostokąta tylko kiepski sinus...

    A dla tych co sobie nie zdają sprawy, proponuję poczytać:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Square_wave