  • 1. Data: 2016-03-17 06:43:25
    Temat: Re: generator
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:56e6e9e7$0$22820$65785112@news.neostrada.pl...
    > Powiedzmy ze chcialbym takie proste szkolne doswiadczenia zrobic:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=FOlJQuF3_l0
    > https://www.youtube.com/watch?v=xyjaBap1W1I
    >
    > Generator-nadajnik, niegdys popularny przyrzad demonstracyjny, pare W,
    > ze 200-500MHz.
    >
    > Jak to wspolczesnie zrobic, bez lamp ?
    > Jakie tranzystory uzyc ?

    A zobacz sobie w tabelach. Na pierwsze podejście, tylko nie pamiętam, jaką
    ma granicę, 150 MHz w każdym razie puści, drogi nie jest (kupowałem po 10
    PLN na Wolumenie, choć fakt, że kilka lat temu), a 5W czy tam więcej, odda,
    powinno sie nadać... 2SC1971 (obudowa TO220), to jest ZTCP, Ga-As, npn
    bipolarny. Odpowiednikiem jest SRFH900 chyba, czy 1900, jakoś tak. Podpatrz
    w jakiejś tabeli, ile który ma i dokąd dociągnie. Pamiętaj jednak, aby
    postarać się to uruchomić gdzieś w paśmie niechronionym, żeby sobie
    oszczędzić ewentualnej wizyty "parowozów" (od PAR - wozy namiarowe) z UKE.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.