  • 41. Data: 2012-01-30 14:00:01
    Temat: Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan L501 aneryS napisał:

    >:)
    > Bo Liwska, to raczej od miejscowości Liw, bądż rzeki Liwiec...

    Jak jeszcze była ul. Komarowa (niedaleko od Gagarina), to też ludzie
    myśleli, że to od komarów.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2012-01-30 14:14:33
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Pawel \O'Pajak\ <o...@g...pl> napisał(a):

    > BOMIS natomiast byl na Sieleckiej, byl naprawde niezle zaopatrzony,
    > niestety byl.

    Właśnie, pamiętałem doskonale sklep, tylko nazwa ulicy wypadła mi z pamięci.
    Bomis na Sieleckiej, nieco na uboczu i chyba mniej zanany od tych na Grażyny
    i Okrzei, przez co kolejki były swego czasu mniejsze. Ktoś wspomniał o
    Bomisie na Dolnej, ale ja takiego nie pamiętam, choć bywałem na Dolnej
    często, tam był i jest nadal sklep z (nowymi) częściami do AGD, ale to nie
    był nigdy Bomis.
    Na Promenadę czasami zaglądam, na Grażyny nie, ale sklep widnieje w PKT i PF,
    tak więc chyba działa.
    Na Mokotowie jest jeszcze sklep/hurtownia na Nałęczowskiej, ale pojedyńcze
    sztuki sprzedają raczej niechętnie.
    PP

  • 43. Data: 2012-01-30 14:20:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 22:03:57 +0100, Artur(m) napisał(a):

    > Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jeszcze żyje??
    > 35 lat temu jeździło się po óżne różności,
    > których nie dostało się gdzie indziej.
    > Oj, łezka w oku się kręci, ile tam zostało pieniędzy:).
    > ...a jeźdiła się tam z "Polski".
    >
    > Artur(m)

    Jezdilem na Grzybowska lata temu 300km, a i tak sie oplacalo:)

  • 44. Data: 2012-01-30 14:34:08
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Ich jest nawet więcej, bo aż dwanaście. Tyle że mają rzymską numerację,

    Tak, rzymską, uprościłem tylko.

    > od I do XII. Tu zdaje się historia była taka, że nazwy zostały nadane

    Aale jakoś nie kojarzę pierwszej... dopiero od drugiej wzwyż...
    Jedynka mi gdzieś umknęła, pewnie takie chwilowe zaciemnienie, oblukam
    jeszcze mapę.
    (kiedys mi umknęła pętla autobusowa przy Uniwersamie, na szczęście szybko
    się pokajałem na grupie) :)

    > jako tymczasowe, z zamysłem zmiany na bardziej dostojne. Ale zostały,
    > bo lud się przyzwyczaił. Może miał w tym udział lęk przed ryzykiem --

    Kto wie? Ładnie okrzepło, może zostać. Zwłaszcza, ze nie było wymuszone na
    stałe.

    > wiadomo to, na co zamienią? Poza tym tak jest jakoś tak bardziej po
    > amerykańsku.

    Oby to zostało jako ciekawostka, możliwość, a nie konieczność, bo nam się
    bezkrytycznie nadawani patroni wyczerpią...

  • 45. Data: 2012-01-30 14:43:15
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Jak jeszcze była ul. Komarowa (niedaleko od Gagarina), to też ludzie
    > myśleli, że to od komarów.

    Bracławska mylona była/jest z Racławicką, spotykałem się nawet ze zlepkami
    typu "Bracławicka".
    A ulica nie od "brata", jak się spotkałem, tylko od...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bracław
    Ad "komarowa" - w pracy sobie żartowaliśmy, jak trzeba było na robotę
    jechać - "Jedziemy na Woroniczą". (no, po drodze przez "Komarową" było. ŚP.
    Władimir Komarow, radziecki kosmonauta, +1967..., rozbł się w wypadku
    lotniczym OI(n)DP...
    A Waliców - nie każdy wie, że tutaj to mianownik "kto/co", a nie, jak
    przeważnie dopełniacz "kogo/czego/czyj".

  • 46. Data: 2012-01-30 15:14:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Oby to zostało jako ciekawostka, możliwość, a nie konieczność, bo nam
    > się bezkrytycznie nadawani patroni wyczerpią...

    Te Poprzeczne mają już przeszło sto lat. Ostatnio za próbę zmiany radni
    zabierali się kilka lat po upadku komuny, ale groziło to powstaniem
    ludowym, więc odpuścili.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2012-01-30 15:15:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Władimir Komarow, radziecki kosmonauta, +1967..., rozbł się w wypadku
    > lotniczym OI(n)DP...

    Nie, to ten co się rozbił podczas powrotu z orbity. W samolocie zginął
    Gagarin.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2012-01-30 16:02:33
    Od: Adam <b...@a...pl>

    W dniu 2012-01-30 11:31, yabba pisze:

    > Nawigacje nie dają rady, gdy w jednym mieście są dwie ulice o tych
    > samych nazwach. Np. w Warszawie jest ulica Wspólna w Śródmieściu i ulica
    > Wspólna w dzielnicy Wesoła.

    Bo są nawigacje i "nawigacje". Ja mam najprostszego TomTom-a i przed
    chwilą sprawdziłem ustawienie trasy do ul. Wspólnej w Warszawie.
    Pokazują mi się dwie ulice i mogę sobie wybrać którą chcę.

    --
    Adam

  • 49. Data: 2012-01-30 19:54:39
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Sporo powtórek.

    Też mnie kiedyś szarpnęło. Spotkanie na Alejach Krakowskich... tylko że
    nie pomyślałem, że jestem na Alejach Krakowskich w Raszynie. Spotkanie
    było na tej samej ulicy, ta sama nazwa, ale jakiś kilometr dalej - tam
    już była W-wa!
    Skubana Aleja Krakowska "Raszyńska" przechodzi w A.K. "Warszawską"
    płynnie, jedynie numeracja startuje od nowa :) Co za matoł to wymyślił?

    __
    Irek.N.

  • 50. Data: 2012-01-30 21:39:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-30 14:18, L501 aneryS pisze:

    > Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Marysin, gdzie to?
    > A radiostacja w Raszynie to jakaś jest?
    > (Amatorskich nie liczę)

    > Się nie dziwię :)

    Jest jeszcze choćby Polesie.
    A raczej są Polesia ;)
    A w zasadzie to Polesiów jest jak mrówków ;D

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.