    From: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.netmo.info>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: gandi.net ukradlo domene
    Date: Sat, 12 Jun 2004 19:26:33 +0200
    Sender: o...@p...onet.pl@bdl79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message
    news:20040612163105.4FCA.9.NOFFLE%miernik@ctnet.pl.l
    ocal...

    > Są Twoją własnością, ale chyba niejako zdeponowane u rejestratora.

    Nie zdeponowane niby w jaki sposob? rejestrator jest sprzedawca ktory
    sprzedaje towar na rok czy ile tam wykupisz...

    > Możesz sobie we whois wpisać co chcesz, o ile owsze Twój rejestrator
    > Ci to zrobi, a nie na przykład wypnie się na Ciebie, i powie: nie mamy
    > pana domeny i co nam pan zrobisz?

    Zdaje sie, ze mam fakture za ta domene, co jest potwierdzeniem ze jestem
    wlascicielem...

    > A co jeśli owszem będzie sobie mój e-mail we WHOIS, a pewnego szarego
    > dnia mój rejestrator postanowi ukraść mi domenę, i wpiszę jakiś swój
    > e-mail do whois mojej domeny, nawet nic mi nie mówiąc?

    To tak samo jak zostawisz samochod na parkingu i Ci wlasciciel parkingu
    nagle postanowi ukrasc samochod ...

    > Nie ma chyba żadnego zabezpieczenia przed tym poza uczciwością
    > rejestratora.

    mozesz sie odwojac do faktycznego rejestratora (nie posrednika) a to sa
    powazni ludzie...

    transferow...

    > A nie musi jakoś uzyskać autoryzacji również od starego rejestratora?

    A niby z jakiej racji to tak jakbym musial w sklepie gdzie kupilem komputer
    uzyskac autoryzacje zeby go przeniesc do np. nowego mieszkania.

    > I co ten mail mu daje?

    To, ze trafia do wlasciciela domeny i jezeli wlasciciel domeny odpowie na
    takiego maila jest to akceptacja transferu domeny.

    > A jeśliby sobie tak po prostu jakiś rejestrator "wziął" domeny które
    > mu się podobają do siebie?

    zlodzieje tez biora rzeczy ktore im sie podobaja...

    > Czy stary rejestrator nie ma żadnych technicznych środków by temu
    > zapobiec?

    j.w. a niby z jakiej racji moje i moge robic z tym co chce

    > A ja czy mam jakieś techniczne środki by temu zapobiec?

    Ustawic status domeny na PROTECTED powazni registarzy to umozliwiaja....
    dopuki status bedzie PROTECTED nie ma mozliwosci transferu oraz po
    wygasnieciu czasu waznosci domeny registar przedluza automatyczniej jej
    waznosc i kilka miesiecy umozliwiajac Ci przez ten czas na przedluzenie jej
    i odzyskanie co chroni domene przed przejeciem przez kogos innego zaraz po
    wygasnieciu.

    > Ogółem: kto technicznie ma władzę.

    Ten co kupuje....

    > Bo prawnie to inna sprawa, ale nie o to mi chodzi, bo pozwy kosztują,
    > nie każdego stać, i trwają, itp.

    Sa rozne metody...