  • Data: 2004-06-12 18:03:03
    Temat: Re: gandi.net ukradlo domene
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Olejniczak <marcin@usun_mnie.netmo.info> wrote:

    > Nie zdeponowane niby w jaki sposob? rejestrator jest sprzedawca ktory
    > sprzedaje towar na rok czy ile tam wykupisz...

    No ale we WHOIS jest napisane u którego rejestratora jest
    zarejestrowana domena. To po coś to niby jest? Tylko po co.

    > Zdaje sie, ze mam fakture za ta domene, co jest potwierdzeniem ze
    > jestem wlascicielem...

    No i co mi faktura niby da? Przy założeniach że proces sądowy nie
    wchodzi w grę ze względu na długotrwałość i kosztowność.

    Co mi faktura da jak rejestrator ukradnie moją domenę, opchnie komuś
    innemu a potem rozpłynie się w przestworzach, i wszelki ślad po nim
    zaginie?

    > To tak samo jak zostawisz samochod na parkingu i Ci wlasciciel parkingu
    > nagle postanowi ukrasc samochod ...

    > mozesz sie odwojac do faktycznego rejestratora (nie posrednika) a to sa
    > powazni ludzie...

    A możesz podać przykład takiego "faktycznego rejestratora" ?
    Czy masz na myśli Verisign dla .com i .net
    PIR dla .org
    Afilias dla .info
    NASK dla .pl
    Czy jeszcze jacyś inni mogą być faktycznymi rejestratorami?

    > A niby z jakiej racji to tak jakbym musial w sklepie gdzie kupilem komputer
    > uzyskac autoryzacje zeby go przeniesc do np. nowego mieszkania.

    No tak, ale przecież rejestrator jakoś utrzymuje moją domenę, za coś
    mu płacę co roku, i coś on tam ma na swoich serwerach, nie?
    Za komputer nie płacę sklepowi co roku.

    > To, ze trafia do wlasciciela domeny i jezeli wlasciciel domeny odpowie na
    > takiego maila jest to akceptacja transferu domeny.

    A jest to jakoś autoryzowane podpisem PGP? Bo jak nie to każdy sobie
    może spreparować taką odpowiedź na maila.

    > Ustawic status domeny na PROTECTED powazni registarzy to umozliwiaja....
    > dopuki status bedzie PROTECTED nie ma mozliwosci transferu oraz po
    > wygasnieciu czasu waznosci domeny registar przedluza automatyczniej jej
    > waznosc i kilka miesiecy umozliwiajac Ci przez ten czas na przedluzenie jej
    > i odzyskanie co chroni domene przed przejeciem przez kogos innego zaraz po
    > wygasnieciu.

    No ale dalej nie widzę co mogłoby mnie chronić przed nieuczciwością
    rejestratora. U kogo w pamięci jest ten status PROTECTED? W Afilias /
    PIR / NASK ?

    > Ten co kupuje....

    No a nie "top registrar" dla danej domeny?
    Np afilias dla .info? czy PIR dla .org ?

    Ciągle nie rozumiem do końca jak to jest technicznie zorganizowane, a
    chciałbym. Jest gdzieś jakiś bardzo szczegółowy opis jak to wszystko
    działa?

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/