    From: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: funkcja odpowiadajaca na pytanie o wnetrze krzywej
    Date: Tue, 2 Mar 2010 20:54:36 +0100

    "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl> wrote:

    > Zajrzyj proszę np. tu
    > http://tutorials.jenkov.com/svg/path-element.html
    > albo
    > http://www.developer.com/java/other/article.php/3689
    251/Drawing-grids-Bzier-
    > Curves-and-Elliptical-Arcs-Using-Java-and-SVG.htm

    > Niestety jest w svg kilka reprezentacji. Do tego dochodzi Arc i masz 3
    > sposoby ;(

    Ale to tylko pozornie jest skomplikowane. W istotcie dla każdej krzywej
    Beziera zawsze możesz odczytać 4 punkty kontrolne, dla odcinka jego
    końce no i znaleźć wszystkie parametry łuku eliptycznego.

    > Obojętne. To nie jest aż tak szczegółowe.
    > Mam obiekty generowane dynamicznie i chcę mieć możliwośc ich oznaczania. Aby
    > to zrobić muszę wiedzieć czy punkt jest wewnątrz takiej krzywej.

    Skoro nie jest potrzeba super dokładność, proponuję: przybliż krzywe
    Beziera i łuki eliptyczne łamanymi - w efekcie otrzymujesz wielokąt.
    I wtedy masz problem pod tytułem: czy punkt znajduje się w wielokącie,
    co jest łatwo googlowanlna i są do tego gotowce. Tu np.:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Point_in_polygon

    > Dlatego myslalem o javascripcie bo jest niejako w tym samym srodowisku.
    > Wiele przegladarek obsluguje svg.

    Ale chyba też tylko wyświetlają. Kiedyś bawiłem się SVG w Firefoxie
    i nie pamiętam, żeby były funkcje związane z interakcją.

    w.

    --
    Kto ma włącznik do włączania, niechaj włącza!
    kto ma włancznik do włanczania, niechaj włancza!