    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: funkcja odpowiadajaca na pytanie o wnetrze krzywej
    Date: Mon, 1 Mar 2010 06:26:12 -0800 (PST)

    On 27 Lut, 20:49, "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>
    wrote:
    > Mam zamkniętą krzywą. Może być dowolna, wklęsła wypukła...
    > Ktoś zna jakąś dobrą funkcje lub biblioteke która by mi odpowiedziała czy
    > punkt lezy wewnątrz tek krzywej?
    > Krzywa jest zapisana tak jak krzywa bezziera w svg na jeden wybrany sposob.

    Ciekawe zadnie, niestety nie miałem stycznosci do tej porty z czymś
    takim.
    Zacząłbym od definicji. Co to jest krzywa? Ta krzywa leży na
    płaszczyźnie 2D, 3D?
    W końcu co to znaczy że punkt leży wewnątrz krzywej?

    Czy taka definicja będzie dobra? Jeśli punkt leży wewnątrz krzywej na
    płaszczyźnie 2D
    to obie pół proste leżące na dowolna prostej przechodząca przez punkt
    przecinają krzywą
    nieparzystą ilość razy.

    Nie wiem czy ta definicja jest poprawna, ale jeśli jest, to należy
    ułożyć równanie i znaleźć
    wszystkie punkty wspólne dowolnej prostej i krzywej.

    Można też zaprezentować płaszczyznę jako graf, w którym każdy węzeł
    jest
    polem dostatecznie gęstej siatki nałożonej na tą płaszczyznę.
    Następnie krzywą można
    odrysować na tym grafie, poprzez nadanie statusu "odwiedzony" węzłom
    które stykają
    się z krzywą. Ostatnim krokiem będzie przeszukiwanie grafu (np. w
    głąb) i sprawdzenie
    czy możliwe jest dotarcie do dowolnego węzła leżącego na granicy
    siatki.

    Ale to takie wymyślone przez 5minut, zapewne są ciekawsze metody.