  • 11. Data: 2009-04-28 23:13:34
    Temat: Re: fotoreporter w akcji
    Od: z...@g...com

    On 28 Kwi, 21:58, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > 4 wypowiedzi w wątku - zero wiedzy - ale klepać trzeba
    >
    > w redakcjach są stacje radiowe ustawione na fale policji/strazy/pogotowia i
    > nasłuchuje się
    > nasłuchiwanie jest dozwolone, nadawanie nie....

    Tak, tak, w Wyborczej nic nie robią tylko podsłuchują policję!!

    A tak serio, to wszystkie agencje newsowe, np. PAP czy Reuters etc.
    oferują usługę subskrypcji informowania o wydarzenia - jest to
    potwornie szczegółowe, nie przepuszczają niczego w sumie.. ale nie
    wiem ile kosztuje. Właśnie z takich źródeł fotoreporterzy są posyłani
    tu i tam.

    Wypadki? chłopaki fatygują się do jakiś większych karamboli tylko, w
    innych wypadkach łatwiej i taniej kupić o człeków z tłumu zdjęcie z
    komorki.

  • 12. Data: 2009-04-28 23:22:05
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    > Czesc!
    >
    > Czy wiecie moze jak to jest z fotoreporterami i informowaniem ich o
    > wypadkach lub innych ciekawych wydarzeniach w miescie?

    Dzwonia czytelnicy.

    Kto informuje
    > fotoreportera o tym, ze cos sie dzieje w danym miejscu?

    Dzwonia czytelnicy

    Slyszalem, ze to
    > jest straz pozarna? Czy to prawda?

    Przy powazniejszych akcjach rzecznik prasowy informuje redakcje

    Czy istnieje mozliwosc uzyskania dostepu
    > do takiego informatora, ktory informowalby zwyklego pasjonata fotografii,
    > ktory nie nalezy do zadnej z lokalnych gazet, tylko chcialby porobic fotki
    > dla siebie?

    Raczej nie.

    Czy sa jakies specjalne zrzeszenia fotoreporterów, które
    > umożliwiaja fotereporterom dostep na wszystkie imprezy zamkniete (na
    > swiezym powietrzu) jak i te zamkniete w halach sportowych? Od razu dodam,
    > ze chodziloby mi o takie imprezy na terenie Bydgoszczy i okolic?

    Raczej nie.

    > Czy mozecie w tej kwestii jakosc pomoc?

    Dowiaduj sie odpowiednio wczesniej o tym, ze sa jakies imprezy. Idz do
    organizatorow i po prostu ladnie pros o akredytacje.

    Zennon

  • 13. Data: 2009-04-28 23:26:02
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    > w redakcjach są stacje radiowe ustawione na fale policji/strazy/pogotowia
    > nasłuchuje się
    > nasłuchiwanie jest dozwolone, nadawanie nie....

    Nie nasluchuje sie. Po pierwsze sprobuj wysiedziec, przy takim radiu
    brzeczacym na 30-tu kanalach na raz, po drugie sluzby poprzechodzily czesto
    gesto na transmisje cyfrowe podobne do komorek i serdecznie nic nie
    uslyszysz. Po trzecie redakcje nie maja pieniedzy na takie zabawki i sraja
    ze strachu, bo a nuz jakis prokuratorek wymysli, ze jest to jednak
    nielegalne.

    Zennon

  • 14. Data: 2009-04-28 23:27:58
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    > Teraz potrzebny ci jest skaner FM z kodowaniem Setry i

    Nie Setry, tylko Tetry i jest to niedeszyfrowalne przy obecnej wiedzy i
    mozliwosciach komputerow

    > najlepiej w truckingiem. (parę tyś złotych :P)

    trunkingiem :)

    Owszem. Tego jeszcze sie gdzieniegdzie uzywa, a wystarczy urzadzenie za 300
    PLN

    Zennon

  • 15. Data: 2009-04-29 07:11:40
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Alojzy Majchrzak napisał(a):
> [...]
    > wypadkach lub innych ciekawych wydarzeniach w miescie? Kto informuje
    > fotoreportera o tym, ze cos sie dzieje w danym miejscu? Slyszalem, ze to

    Różnie, wolni strzelcy chodzą po mieście. Mogą mieć informatorów.
    Słuchają radia lokalnego, bo tam często dzwonią słuchacze z
    informacjami. Reporteży z gazet mają po prostu sms, że mają jechać tam i
    tam.

    > jest straz pozarna? Czy to prawda? Czy istnieje mozliwosc uzyskania dostepu
    > do takiego informatora, ktory informowalby zwyklego pasjonata fotografii,

    Jak jakiegoś poznasz i postawisz mu odpowiednią ilość butelek...

> [...]
    > dla siebie? Czy sa jakies specjalne zrzeszenia fotoreporterów, które
    > umożliwiaja fotereporterom dostep na wszystkie imprezy zamkniete (na swiezym

    Ogólnie trzeba zdobyć akredytację, pomaga w tym legitymacja prasowa. Sam
    wstęp zależy od polityki organizatora. Często takie imprezy mają dość
    szczegółowy regulamin. Np w czasie koncertu zdjęcia można robić tylko
    przez 3 pierwsze utwory. Może być też tak, że akredytacja jest płatna,
    albo dopuszczani są tylko reporteży określonych mediów. Musisz po prostu
    wcześniej skontaktować się z organizatorem.
    Co do zrzeszeń: jest np Nikon klub Polska, który wydaje własne
    legitymacje prasowe. Możesz też otworzyć stronę internetową,
    zarejestrować ją jako tytuł pisma i wystawić sam sobie legitymację
    prasową. Możesz też pójść do lokalnej gazety i zaproponować współpracę,
    powinni wydać Ci wtedy legitymację (uwaga, im mniejsza gazeta tym
    łatwiej o to, ale z drugiej strony tym mniej chętnie dają akredytacje).

    > powietrzu) jak i te zamkniete w halach sportowych? Od razu dodam, ze
    > chodziloby mi o takie imprezy na terenie Bydgoszczy i okolic?

    Wszędzie jest tak samo, to nie kraj muzułmański, gdzie nie wolno
    utrwalać wizerunków ludzi.

    wer

  • 16. Data: 2009-04-29 12:57:26
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    SpeX wrote:

    > Nie, jesteś w stanie przerobić CB by podsłuchać Policję/Straż. To już
    > nie te czasy. Teraz potrzebny ci jest skaner FM z kodowaniem Setry i
    > najlepiej w truckingiem. (parę tyś złotych :P)

    A i tak nie będzie szybszy od przypadkowego przechodnia z cyfrówką w
    kieszeni. TVN24 już puszcza takie filmy (czasami z logo Youtube w rogu)
    a to wyraźny znak, że normalna uliczna reporterka typu "pali się",
    "stłuczka" czy "mordobicie na bazarze" zaczyna być lekko na wylocie.

  • 17. Data: 2009-04-29 15:19:28
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2009 19:55:53 +0200, Alojzy Majchrzak raczył(a) był(a)
    napisać:

    > Czy mozecie w tej kwestii jakosc pomoc?
    Nie sądzę, żeby jakiś fotoreporter podzielił się z Tobą tą wiedzą. Oni z
    tego żyją, a konkurencja nie jest im do szczęścia potrzebna.
    Zacznij od skanera.

  • 18. Data: 2009-04-29 16:03:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Alojzy Majchrzak napisał(a):
> [...]
    > powietrzu) jak i te zamkniete w halach sportowych? Od razu dodam, ze
    > chodziloby mi o takie imprezy na terenie Bydgoszczy i okolic?

    Jeśli poważnie chcesz się w to bawić, to polecam lekturę tego:
    http://www.amazon.com/Photojournalism-Sixth-Professi
    onals-Kenneth-Kobre/dp/075068593X/

    Zresztą poleciłbym to każdemu, kogo ciągnie w stronę streetfoto i
    pokrewnych tematów.

    --
    Mirek

  • 19. Data: 2009-04-29 20:23:48
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 4 wypowiedzi w wątku - zero wiedzy - ale klepać trzeba

    No niestety ale u Ciebie z wiedzą też coś nie bardzo... ale
    klepanie jest fajne. Bez tego to by chyba tylko pl.test miało sens.

    > w redakcjach są stacje radiowe ustawione na fale policji/strazy/pogotowia
    > i nasłuchuje się
    > nasłuchiwanie jest dozwolone, nadawanie nie....

    Popełniłeś pewien błąd. Słuchanie de facto dozwolone jest ale przekazywanie
    i wykorzystywanie zdobytych w ten sposób informacji już nie. Do tej
    cieniutkiej
    granicy redakcje nie będą się zbliżać w sposób dyżurów przy głośniku.
    Udowodnić
    tak zdobytą informację może i jest trudno ale...

    No ale jaką wiedzą byś tu nas nie próbował zaskoczyć to zdradzę Tobie co
    fotoreporter słyszy w redakcji najczęściej - "RUSZ DUPĘ!" ;)

    Malkontentów odsyłam na http://fotoreporterzy.net

    Łukasz Bąk

  • 20. Data: 2009-05-01 00:50:54
    Od: SpeX <s...@v...pl>

    Jester pisze:

> [...]
    > a to wyraźny znak, że normalna uliczna reporterka typu "pali się",
    > "stłuczka" czy "mordobicie na bazarze" zaczyna być lekko na wylocie.

    Z dopiskiem źródło internet/youtube:D