  • Data: 2011-08-11 11:33:23
    Temat: Re: [fotoradar] Dostalem wezwanie z ITD
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.08.2011 news-gazeta <n...@g...pl> napisał/a:
    > Zastanawiam sie teraz, dlaczego nie przyslali mi zdjecia. Czy to znaczy
    > ze nie bylo na nim widac kto prowadzil auto?
    > A moze ktos podrobil moje tablice i innym autem zostal sfotografowany?
    > Chcialbym wiedziec czy to na pewno moje auto, prawda?

    To zobacz sobie, jaki bełkot ITD w tym temacie wyprodukowała:

    http://www.gitd.gov.pl/content/faq-czesto-zadawane-p
    ytania

    Dlaczego zdjęcia nie są dołączone do wezwań?
    Prawo wglądu do akt sprawy o wykroczenie (w tym również do obrazu
    zarejestrowanego wykroczenia) obwiniony nabywa dopiero w sądzie - z chwilą
    zawiadomienia go o terminie pierwszej rozprawy (art. 67 § 2 oraz art. 38
    ust. 1 Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia w związku z art. 156 §
    1-4 Kodeksu postępowania karnego).

    Wprawdzie w dotychczasowej praktyce stosowania fotoradarów przez Straże
    Miejskie zdjęcie było przez Straże wysyłane, to jednak podkreślić trzeba,
    że organ prowadzący czynności w sprawie o wykroczenie (np. Straż Miejska,
    Inspekcja Transportu Drogowego) nie ma obowiązku udostępniania fotografii
    do wglądu uczestników postępowania przed zakończeniem prowadzonych przez
    ten organ czynności wyjaśniających. Organ prowadzący czynności
    wyjaśniające w sprawie o wykroczenie gromadzi materiał dowodowy co do
    zasady bez zgody, a często i wiedzy uczestników postępowania. Zgromadzone
    dowody (np. fotografia z urządzenia rejestrującego) służą następnie do
    weryfikacji innych dowodów (np. oświadczeń lub zeznań świadków). W
    sytuacji gdy uczestnik postępowania zna zebrane dowody, ma możliwość
    przedstawienia wersji zdarzenia dla siebie korzystnej i nie zawsze
    prawdziwej. Z tego względu przyjąć trzeba, że wysyłanie fotografii do
    właściciela pojazdu byłoby to co do zasady niekorzystne z punktu widzenia
    interesów wymiaru sprawiedliwości, który dąży do ustalenia prawdy
    materialnej.

    Wprost napisali o tym, że chodzi o to, żebyś nie mógł się bronić!
    --
    Samotnik