  • Data: 2014-11-05 10:39:22
    Temat: Re: fotografowanie w museum cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-04 17:04, Robert Tomasik wrote:

    >Często widujesz stare obrazy wystawione na zewnątrz? :)

    >Lampy błyskowe są szkodliwe dla barwników i już. Zastanawianie się,
    >czy jest to wpływ duży w porównaniu ze światłem, które zazwyczaj
    >pada na ten barwnik, mija się z celem.

    Oswietlenie jest porownywalne ze slonecznym, wiec czy tych pare ms
    moze zaszkodzic ? Nawet jak tysiac blyskow dziennie bedzie ?

    No ale eksponaty zazwyczaj nie sa wystawione na slonce ... ale to juz
    zastanawianie :-)

    >O zabytki trzeba dbać, żeby służyły możliwie długo. A żeby służyły,
    >ludzie muszą je oglądać, więc nie mogą leżeć w ciemnej piwnicy.

    Fotografie wystawic do ogladania ! :-)

    >Flash do oglądania obrazów/rzeźb nie jest potrzebny. Nie jest też
    >potrzebny do ich sfotografowania, jeśli ktoś jednak ma taką potrzebę.

    Oswietlenie bywa jednak slabe, a dobre zdjecie wymaga mocniejszego.
    No wez pod uwage, ze czesci fotografow flesz blysnie sam ..

    J.