  • Data: 2014-11-05 20:30:38
    Temat: Re: fotografowanie w museum cd
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-05 10:39, J.F. wrote:
    > Oswietlenie jest porownywalne ze slonecznym, wiec czy tych pare ms moze
    > zaszkodzic ? Nawet jak tysiac blyskow dziennie bedzie ?

    Tyle że w muzeum masz kontrolowane warunki - m.in. szyby z filtrem UV.
    Każda tego typu placówka ma jakieś określone standardy. To jest ważne
    nie tylko ze względu na ochronę jej własnych eksponatów, ale też na
    możliwość organizacji wystaw czasowych lub wypożyczania obrazów.

    Czyli jeśli masz galerię z byle czym, ale chciałbyś co jakiś czas
    powiesić w niej znany obraz - powiedzmy "Damę z gronostajem" - to
    powinno Ci zależeć na wprowadzeniu zakazy błyskania. Będzie błyskanie,
    to nie będzie bezcennego obrazu i kropka. :)

    No a jaki jest konkretnie wpływ tych lamp? Nie wiem. Z tzw. wiedzy
    ogólnej wiem, że jest istotny. A wrodzony racjonalizm podpowiada mi,
    że eksperci w muzeach jednak wiedzą lepiej. :)

    > Oswietlenie bywa jednak slabe, a dobre zdjecie wymaga mocniejszego.
    > No wez pod uwage, ze czesci fotografow flesz blysnie sam ..

    No błyśnie. Tylko co to będzie za flash? Raczej nie Nikon SB-900
    z pełną mocą tylko jakieś maleństwo w kompakcie (albo wręcz LED
    w smartphonie). A pewnie im mocniejszy flash, tym większa szansa
    na fotografa panującego nad sprzętem. Czyli mało będzie mocnych
    błysków.

    A jak pozwolisz na pstrykanie z lampą, to sytuacja się odwróci. Nagle
    zwalą Ci się fotografowie z lustrzankami i zaczną bombardować obrazy.

    Zresztą odchodząc na chwilę od tematu uszkadzania eksponatów: w muzeum
    zazwyczaj nie jesteś sam i innym odwiedzającym Twoja miłość do
    stroboskopów może przeszkadzać.
    Na koncertach też często jest zakaz błyskania, a przecież muzycy
    od tego nie bledną. :D

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski