    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 1 Nov 2014 13:12:05 -0700 (PDT)
    <e...@g...com>
    <545535c9$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: fotografowanie w museum cd
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Zwlaszcza, jak owego zakazu nigdzie nie ma widocznego, to bedzie na wszelki
    > wypadek prosil o zgode, bo moze akurat dyrekto muzeuym trzyma tabliczke z
    > zakazem fotografowania w szufladzie. Czy nie dostrzegasz, ze powoli
    > popadasz w paranoje?

    nie ma znaczenia czy widczny , czy nie.
    logika mowi jasno.
    jesli chcesz miec pewnosc , ze zrobisz zdjecia , sa to jakies wazne ujecia , to
    wczesniej sprawdzisz taka mozliwosc.
    wytstarczy uzyc wynalezek Bella, ktory teraz nazywa sie p RP komorka.

    Jesli tego nie robisz , tzn ze nie musi robic zdjec .Wlasciwie bez wiekszego
    znaczenia czy zrobisz czy nie.

    ale nie o to chodzi.

    sa dwie rozne rzeczy:

    1. czy zakaz jest sluszny , jakos tam uzasadniony dobrem spolecznym , interessem
    muzeum , a moze czyms innym , o czym nie mam pojecia ?

    2. Czy zostal gosciu niewlascie poinformowany i uwaza ze powinen moc robic zdjecia ,
    gdyz forma poinformowania byla niewlasciwa , tzn nieskuteczna.

    ad1. Nie znam sytuacji dokladnie w tym muzeum. osobiscie przyzwyczajony do zycia w
    spoleczenstiwe o pewnym poziomie kultorowym , nie widze potrzeby wprowadzania a
    priori takiego zakazu. Uwazam , ze niezaleznie od tego w jaki sposob osoba
    zaklocalaby porzadek , winna interweniowac obsluga. Tzn obsluga jesli uzna, ze
    fotograf za pomoca statywu , lub ktos inny np parasolka utrudnia odbior , zachowuje
    sie w sposob nieadekwatny dla miejsca , powinna interweniowac. wystarcza ogolne
    upowaznieni dla obslugi , dbania o zachowanie porzadku. To chyba jest jasne i
    naturalnie zrozumiale.

    ad2. Z opisu wynika , ze gosciu zostal poinformowany o zakazie slownie.
    moim zdaniem jest to forma wystarczajaca i skuteczna. Nie ma sensu oburzanie sie , ze
    nie zostal poinformowany o tym na pismie.
    Dowiedztial sie i od tej chwili nie powinen fotografowac.

    prawdopodobnie sie handryczyl z obsluga.
    To rzecz kultury osobistej.
    Tego nie komentuje , swoje zdanie mam.

    mnie sie zdaza czasem cos innego.
    fotografuje na placu handlowym , jest publicznie dostepny ale wlasnosc prywatna.
    podchodzi gosciu , straznik jak sie okazuje , ze strachem w oczach gdyz siega mi do
    pempka i zabrania fotografowania , motywujac , ze to miejsce prywatne.
    Wiem , ze nie ma racji , wiem ze prawo mi wyraznie pozwala fotografowac . Mam nawet
    stosowny wydruk przy sobie w torbie ( jesli akurat mam ze soba).
    Ale sie nie wyklocam. Ustepuje. nie chce sobie psuc przyjemnosci fotografowania jakas
    awantura. Niezrobione zdjecie nie jest mi warte poswiecenia pieciu minut na klotnie z
    ciceim. Niech ma swoje 5 minut.
    powstaja dziennie miliardy zdjec , nic sie nie stanie , jesli tego jednego nie
    zrobie. I tak ono nikogo postronnego nie interesuje , a mnie nie jest warta
    wewnetrzna harmonia ducha , sporu z powodu zdjecia.
    Nie kloce sie o lopatke w piaskownicy .