  • Data: 2009-10-02 10:02:15
    Temat: Re: fotografia i podatki
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnhcbffl.5be.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > Przeciez podpisales umowe z bankiem zdjec na to, ze ten bank bedzie
    > oferowal do sprzedazy Twoje zdjecie 365 dni w roku. To ze klient trafi
    > Ci sie raz na miesiac nie jest tu istotne. Cos dalej nie jest jasne?

    Oferowanie do sprzedaży to nie to samo co sprzedaż. Bank może wogóle nie
    sprzedać tego zdjęcia, może go sprzedać raz, a może sprzedawać co dziennie po
    100 razy. Jeżeli dostaniesz jedną wypłatę za całość, to dla US będzie to jedna
    czynność od której należy zapłacić podatek. Natomiast gdy za każdy egzemplarz
    będzie oddzielna wypłata, to będzie tyle czynności ile wypłat.
    Czy sprzedanie tego samego zdjęcia 100 razy jest ciągłością działalności, czy
    może wystawianie na sprzedaż 100 zdjęć w regularnych odstępach czasu?
    To nie jest jasne, że w momencie wystawiania zdjęć nie wiadomo czy się
    sprzedadzą i w jakiej ilości. Nie wiadomo czy to będzie sporadyczna sprzedaż,
    czy ciągłość. I mam na wszelki wybadek założyć działalność gospodarczą, bo
    jakieś zdjęcie okaże się genialne i będzie ciągle sprzedawane?

    To trochę wygląda tak jak byś miał szczęście w totka i regularnie wygrywał
    jakieś małe sumy, a US zauważyłby, że jest to ciągłość i kazał założyć
    działalność gospodarczą. Najlepiej jeszcze przed rozpoczęciem gry. Dlaczego nie,
    może będzie ciągłość?

    Pozdrawiam
    Wojtek