  • Data: 2009-10-02 08:44:35
    Temat: Re: fotografia i podatki
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:35ca24f7-1b9f-40f3-a8d5-20b827ae9a57@e8g2000yqo
    .googlegroups.com...
    0

    > taka wykladnia prawa wydaje mi sie b logiczna i uzasadniona.

    > co w tym dziwego - jesli dorabiasz sobie do pensji w jakis sposob to
    > od tego odprowadza sie podatki.?

    Nie ma nic dziwnego w płaceniu podatków. Natomiast dziwna jest niejednoznaczność
    przepisów odnośnie obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej. Wykładnia
    opiera się na niejednoznacznych definicjach - "zorganizowany i ciągły" jest
    bardzo nieprecyzyjne. Jak raz na miesiąc sprzedam zdjęcie to będzie działalność
    ciągła? A raz na kwartał, czy raz na rok? W prowadzeniu działalności podatek
    jest najmniejszym problemem. Jest wiele innych kosztów i formalności, którymi
    jest się obciążonym niezależnie czy w danym miesiącu sobie coś dorobiłem czy nie
    (np. ZUS). Te koszty i problemy mogą przewyższyć dochód z takiego dorabiania.
    Ciekawe, że w innych państwach to jest tak prosto rozwiązane. Np. można
    wystawiać rachunki bez rejestracji działalności do pewnego rocznego limitu.
    Powyżej tego limitu trzeba rejestrować działalność.

    Pozdrawiam
    Wojtek