  • 231. Data: 2010-06-18 16:06:15
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
    > Problem jest właśnie w amatorach skądśtam, a nie w zdolnych amatorach.
    > Ja bym zaczął od plfoto i podobnych gdybym szukał tanio i dobrze. I
    > zrobił kilka pierwszych sesji w terminach niekrytycznych i z klauzurą -
    > biorę jak będą dobre.

    I za to ludzie płacą. Nie za to, że za jakiś czas znajdzie się amator,
    który zrobi dobre zdjęcia. Płacą za to, że dobre zdjęcia mają być za
    trzy dni i mogą na tym budować dalsze działania.

    W projektach gdzie budżet to minimum kilkaset tysięcy kilka tysięcy za
    zdjęcia to fistaszki, za które nikt nie będzie umierał.

    m.

  • 232. Data: 2010-06-18 16:37:51
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 18:06, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:

    > W projektach gdzie budżet to minimum kilkaset tysięcy kilka tysięcy za
    > zdjęcia to fistaszki, za które nikt nie będzie umierał.

    Mylisz się ;). Będzie umierał ten , kto z powodu drobnych oszczędności
    położy terminy i zawali kampanię.
    Umrze śmiercią zawodową minuta osiem. Dlatego nikt w temacie reklamy
    nie bawi się w najzdolniejszych nawet amatorów.
    Pozdro Marcin

  • 233. Data: 2010-06-18 16:41:44
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 15:23, Kryhu <k...@p...pl> wrote:

    > Oświetlenie w 90% to nie są już PRLowskie rtęciówki wymieszane z
    > żarówkami itp. Większość kościołów ma już jednolite energooszczędne
    > oświetlenie.
    Po pierwsze nie widziałem jeszcze żeby na obiekcie typu kościół
    świetlówki ( a tym jest właśnie "żarówka energooszczędna")
    były jednolite.No i pokaż mi proboszcza który kupuje drogie kompakty
    typu "deyligdht" Zamiast wielokrotnie tańszego szajsu z tesco.
    Po drugie przebarwienia na syntetykach występują nawet , jeżeli
    świetlówki są identyczne.

    > Jeśli trafi się jeszcze gdzieś pod samym sufitem jakiś wynalazek to jest
    > on na tyle wysoko że jego światło zmiesza się z resztą i sprawę załatwia
    > dobranie balansu bieli oraz oslabienię żółci i pomarańczu w postprocesie
    > RAWów.

    Jak się trafi "wynalazek" to zazwyczaj daje na zielono.

    > Nawet jeśli jakaś rozbieżność w tle wyjdzie to IMO wygląda to lepiej niż
    > "lampa w ryj", a w kościele ciężko od czegoś skutecznie odbijać.

    Odbijać się da, rozproszyć cienie też się da. Niemniej oczywiście
    generalnie lepsze jest rozproszone światło zastane...Choć ...
    Miałem coś takiego ostatnio , bardzo ostre światło dzienne z witraży ,
    i portret pary młodej w kontrze dobity fleszem.
    Może dla Was to tandeta , ale klienci byli zachwyceni.
    A dla mnie to jest kryterium ostateczne.
    Pozdro Marcin

  • 234. Data: 2010-06-18 16:51:25
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 14:47, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Ueeeeeee, to się poprawi w komputerze... ;-)

    Jasne , nawet się to da zrobić.
    Jest tylko kwestia ile czasu to kosztuje i czy rezultat zadowoli
    klienta.
    I czy nie lepiej było od początku zrobić foty mniej efektowne ale
    bardziej poprawne.
    Pozdro Marcin
    PS Emotkę zauważyłem , ale coponiektórzy tutaj dostają piany na ustach
    na samą sugestię że postproces nie jest lekarstwem na całe zło.

  • 235. Data: 2010-06-18 17:10:55
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hvfqim$qs9$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:
    > A proszę, pierwszy z brzegu:
    > http://www.quantuum.pl/
    > 1050 zł, na początek wystarczy. Tło i jeszcze kilka innych spraw - stówa.
    > A wybrałem naprawdę dobre lampy, jakieś tam ''delicaty'' stoją znacznie
    > taniej.

    Mogłeś dać bezpośredniego linka:
    http://www.quantuum.pl/detal.php?id=1361&lang=pl&cur
    r=PLN
    Trochę kusi, ale pewnie użyłbym z dwa razy na rok...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    No i skończy się przodowanie

  • 236. Data: 2010-06-18 17:14:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > I za to ludzie płacą. Nie za to, że za jakiś czas znajdzie się amator,

    Amatora się szuka gdy jest na to czas. Gdy nie ma, amator ma być gotowy,
    a w backupie jeszcze trzech innych.

    > W projektach gdzie budżet to minimum kilkaset tysięcy kilka tysięcy

    Takie projekty to promil. Chyba, że mówimy o całości, wtedy z tych
    kilkuset tysięcy bywa, że foto to pięćset złotych, a koszta to wydruk,
    oszklenie i oświetlenie itd.

    Przeceniacie wciąż siłę udziału samego procesu robienia fotografii w
    budżecie przeciętnej promocji produktu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 237. Data: 2010-06-18 17:18:35
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 18 Cze, 15:05, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Przedwczoraj uczy em przesuwania widma w a nie na podstawie takiego
    > przyk adu... Minuta roboty (no dobra, na pocz tku trzy). Bez warstw.

    Choroba , ma twarz gdzie 1/3 jest normalna , 1/3 purpurowa a 1/3
    zielona.
    Przyznaję , jestem lamer , ale nie wiem jak balansem bieli od strzała
    doprowadzić aby całość była harmonijna.
    Jak znajdę gdzieś zdjęcia młodych zdolnych co tylko wysokie iso ,
    jasne stałki i postproces... To poproszę Cię żebyś jedno doprowadził
    do stanu używalności.

    > Tysi c pi cet najlepiej :)

    Takie odbitki to jest górna granica tego co jest ze ślubów
    zamawiane.Tzn kilka zdjęć w maksymalnym formacie , reszta 152x210.
    Klient decyduje co powiększa.

    > To nie packshoty, to g wnie portrety. Psychooptyka si k ania
    > (wystarczy zadba o oczy i opraw , usta, w osy, a reszt wpu ci w
    > dyfuzj - mniej wi cej nie wiadomie robi to ci, co pstrykaj otwartymi
    > sta kami).
    Zdjęcia gdzie ostre są oczy , usta włosy a reszta rozmazana... Jedno
    takie w zestawie bywa akceptowane. Zestaw gdzie nie ma panny młodej w
    sukni od ziemi do czubka głowy z bukietem w ręku , ostrej i prawidłowo
    ( czyli pełny solar z makijażem i suknia w "prawdziwym" kolorze-
    odnośnikiem jest światło słoneczne , bez najmniejszej plamki) ze tak
    powiem wybarwionej, to pewna strata kasy. A jak trafisz na nowoczesną
    parę młodą , to na przykład możesz zlikwidować swoją obecność w
    internecie i zacząć budować portfolio od nowa.
    W tym temacie liczy się poprawne rzemiosło , "artyzm" egzystuje na
    peryferiach. No ale to interesuje wyłącznie ludzi którzy z tego żyją ,
    a nie hobbystów z ambicjami , prawda ?
    W sumie nie wiem po kiego grzyba jeszcze z tobą gadam.
    Pozdro Marcin

  • 238. Data: 2010-06-18 17:19:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:
> [...]
    > Umrze śmiercią zawodową minuta osiem. Dlatego nikt w temacie reklamy
    > nie bawi się w najzdolniejszych nawet amatorów.

    Na Marsie chyba...
    A na ziemi materiały dla takich dużych jak pewna firma od batoników czy
    papierosów (tylko nie pytajcie mnie o nazwy, bo mi jaja urwą) zdjęcia
    wyszukuje panna Account Manager na stocku w między czasie rzucając na
    facebooka ''znacie ładą rodzinkę w okolicach Krakowa?'' I tak się to
    kręci od kilkunastu lat z dużym powodzeniem.
    Oczywiście wersja dla klienta jest zupełnie inna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/

  • 239. Data: 2010-06-18 17:22:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Mogłeś dać bezpośredniego linka:
    > http://www.quantuum.pl/detal.php?id=1361&lang=pl&cur
    r=PLN
    > Trochę kusi, ale pewnie użyłbym z dwa razy na rok...

    Fajne to, mam konkretnie taki set (tylko z trzema lampami) w jednym z
    miejsc w którym pstrykam okresowo. Raz poleciałem ponad pięćset ujęć w
    ciągu kilkunastu minut pełną mocą (fotografie trójki brykających
    dzieci), nic nie zadymiło ani żadnych takich.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /w trosce o środowisko od dziś będę mniej pracował, a więcej żądał/

  • 240. Data: 2010-06-18 17:24:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    d...@v...pl pisze:

    > Odbijać się da, rozproszyć cienie też się da.

    I zakrzywić bieg promieni jak przyjdzie potrzeba :)

    No i wszystko wiadomo :)
    Od początku przeczuwałem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pokaż mi swe zdjęcia, a powiem ci, czy możemy pogadać o aparatach/