  • Data: 2010-06-18 13:23:45
    Temat: Re: fotografia bezplatna
    Od: Kryhu <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 6/18/10 2:39 PM, d...@v...pl pisze:

    Hej

    > robię trochę zdjeć we wnętrzach i od pewnego czasu jestem na
    >
    > I pod wszystkim się podpisuję tylko czasami światło zastane jest tak
    > beznadziejnie pomieszane , że kolory będą dla odbiorcy nie do
    > przyjęcia. I choć nie lubię , to lampę jako zabezpieczenie po prostu
    > mam w torbie.

    Zgadzam się z Markiem, zawsze mam przy sobie lampę ale w kościele nie
    pamiętam już kiedy jej używałem.
    Oświetlenie w 90% to nie są już PRLowskie rtęciówki wymieszane z
    żarówkami itp. Większość kościołów ma już jednolite energooszczędne
    oświetlenie.
    Jeśli trafi się jeszcze gdzieś pod samym sufitem jakiś wynalazek to jest
    on na tyle wysoko że jego światło zmiesza się z resztą i sprawę załatwia
    dobranie balansu bieli oraz oslabienię żółci i pomarańczu w postprocesie
    RAWów.
    Nawet jeśli jakaś rozbieżność w tle wyjdzie to IMO wygląda to lepiej niż
    "lampa w ryj", a w kościele ciężko od czegoś skutecznie odbijać.

    Zupełnie inna sprawa to szacunek dla ceremonii, a lampa błyskowa
    zdecydowanie nie sprzyja koncentracji na właściwym elemencie uroczystości.

    Jedyne miejsce gdzie używam lampy to przyjęcie gdzie przy silnych
    kolorowych światłach rozświetlam sobie pierwszy plan żeby czasami ludzka
    skóra miała kolor skóry albo ustawiam sobie lampę wyzwalaną radiowo w
    kontrze.
    --
    Pozdro
    Kryhu