    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografia bezplatna
    Date: Tue, 08 Jun 2010 08:30:17 +0200

    dominik pisze:

    > Zrobiłeś fajne założenie - tzn. że zawsze będą optymalne warunki
    > zdjęciowe. Wyjątkowo optymistyczne :)

    Halo, przespałeś ostatnie pięć lat?
    3200iso z 550d, bez gmerania z trybu auto:
    http://pliki.optyczne.pl/C550D/c550d_fot27.JPG
    Może być lepiej? Może. Tylko po co?

    > Sęk w tym, że na takiej imprezie zrobi cały tłum takie zdjęcie.
    > Profesjonalista wtedy powinien zadbać o to by zrobić ujęcie lepsze od
    > całej tej bandy.

    To niech nauczy się refleksu i wielowymiarowej symulacji kadru, bo dziś
    dobre zdjęcie będzie się różnić już tylko kadrem, a nie sprzętem.

    > Owszem optymalnych warunków jest sporo. Słabe zdjęcia wtedy może będą
    > dorównywać tym najlepszym gdy ciemno, gdy daleko i wysokie iso. Ale nie
    > myśl, że jak jest upalny dzień i taka sobie impreza to profesjonalista nie
    > zrobi z tego czegoś lepszego (jeśli chce, jeśli ma czym i opłaca się mu to).

    Oj, chyba pierwsze Sony wciąż Ci świat przysłania :)

    > Powiekszasz dystans :)
    > Im więcej odejmujesz tym robi się śmieszniej.

    No to po bandzie - komórka:
    http://grejt.grejt.pl/temp/komorka.jpg
    Owszem, tam już wymagane są warunki, bo to już hadrcore. Ale jak widać,
    to jeszcze nie aparat, a już wymiana tego na cokolwiek innego nie ma
    sensu. Że małe? Po co większe? Takie się pokazuje w sieci, takie drukuje
    w codziennych gazetach.

    > Profesjonalny korpus to nie tylko sama matryca, ale też i uszczelnienia,
    > magnezowe body i trwała migawka.

    Po co to komu jak aparat kosztuje kilkaset złotych? Sporo zdjęć w
    gazetach, zwłaszcza w branżówkach, pstrykana jest przez dziennikarzy
    jakimś kompaktem, jak już zrobią wywiad. 550D to też nie majątek, po
    roku kupi się następny model.

    > Nie strzeli z dnia na dzień, nie naleci
    > parą po deszczu i nie rozbije się jak się w tym deszczu wywalisz. No i
    > oczywiście profesjonalne korpusy mają więcej takich opcji, jak choćby
    > podwójne sloty pamięci, lepszy tryb seryjny i AF na lepszym poziomie.

    Lepszy af to potrzebny jest w penie, a 3 klatki na sekundę nagle zrobiło
    się za mało...

    > Jeśli klient będzie zadowolony to można mu zrobić sesję i pinholem. No ale
    > większość nie będzie, chyba że ma fotografa za darmo, najlepiej jako
    > piątego, bo trzech pozostałych ma wypaśne lustra ;)

    Otóż klient będzie zadowolony nawet z pinhola, bo dostaje gówno z
    wypasionego sprzętu i nie zdaje sobie z tego sprawy (dowód - prawie
    każda galeria ślubna).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl