  • 31. Data: 2009-01-17 13:50:15
    Temat: Re: fotocela i kompakt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009, ts wrote:

    > Użytkownik "ja" <z...@o...pl> napisał
    > Ale redukcja czerwonych oczów może właśnie pomóc (u mnie pomogła). W tym
    > trybie błyski powiny raczej być w takim odstępie, że lampa zewnętrzna
    > sterowana fotocelą na 1 błysk wyrobi i błyśnie dwa razy

    Ale to już musi być "lepsza lampa".
    Albo z ograniczeniem mocy (manualnie bądź automatem)....
    Zwykła, tania lampa nie ma IMO szans z takim podwójnym błyskiem :|

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-01-17 14:25:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Ale to już musi być "lepsza lampa".
    > Albo z ograniczeniem mocy (manualnie bądź automatem)....
    > Zwykła, tania lampa nie ma IMO szans z takim podwójnym błyskiem :|

    To ja od siebie dopowiem - Sigma EF530 Super dawała radę z kompaktem
    dopiero na 1/4 mocy. Na 1/2 już jej brakowało na drugi błysk w bardzo
    krótkim odstępie czasu (dla mnie prawie niezauważalny drugi błysk w tym
    C A640).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 33. Data: 2009-01-17 22:40:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > [...]
    > [...długie cięcie...]

    > No, jak masz kompakta który z wbudowaną lampką jest w stanie
    > skutecznie błysnąć drobnym ułamkiem mocy na 5m to pogratulować :D

    > Ale mi tak wyszło z podanej odległości.

    Fakt, ze 5m to sporo na kompakta. Ale - przy jasności obiektywu np. 4 liczba
    przewodnia wychodzi na poziomie 20. Przy wysokiej czułości matrycy (a
    zdarzaja się kompakty, w których można ustawić np. ISO 1600) możliwość
    prawidłowego oświetlenia z tej odległości motywu przy niepełnej energii
    błysku wydaje się jak anjbardziej możliwe. Czy tak było w danym pzrypadku -
    nie wiem - nie wiem jaki model Fuji - zatem co do liczby przewodniej lampy,
    jasności obiektywu i zastosowanej czułości mozemy jedynie snuć domysły.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2009-01-19 07:40:12
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Zakładam że nie spieramy się o czas zaniku świecenia luminoforu.
    > No to przy 1/100 widać *pół obrazu* traktowanego makroskopowo:
    > fakt, że te pół składa się z co drugiej linii, na zdjęciu typu
    > "cały telewizor" nie jest widoczne.
    > Możesz objaśnić, co Ci nie pasuje?
    > Chodzi może o 31 linii? (a to nie liczyłem :D)

    No fakt, masz rację, pół (pomijając, że nie wszystkie linie widać) przy
    1/100 dla standardowego telewizora.
    Ale chciałem zwrócić uwagę, że są też 100Hz i trzeba to uwzględnić jaki
    się ma.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>