    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotocela i kompakt
    Date: Sat, 17 Jan 2009 23:40:20 +0100

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > [...]
    > [...długie cięcie...]

    > No, jak masz kompakta który z wbudowaną lampką jest w stanie
    > skutecznie błysnąć drobnym ułamkiem mocy na 5m to pogratulować :D

    > Ale mi tak wyszło z podanej odległości.

    Fakt, ze 5m to sporo na kompakta. Ale - przy jasności obiektywu np. 4 liczba
    przewodnia wychodzi na poziomie 20. Przy wysokiej czułości matrycy (a
    zdarzaja się kompakty, w których można ustawić np. ISO 1600) możliwość
    prawidłowego oświetlenia z tej odległości motywu przy niepełnej energii
    błysku wydaje się jak anjbardziej możliwe. Czy tak było w danym pzrypadku -
    nie wiem - nie wiem jaki model Fuji - zatem co do liczby przewodniej lampy,
    jasności obiektywu i zastosowanej czułości mozemy jedynie snuć domysły.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)