    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: (foto) sezon ślubnyrozpoczęty ;)
    Date: Tue, 12 May 2009 16:02:19 +0200
    <gu18ds$5vc$1@inews.gazeta.pl> <gu2ab5$n22$1@news.wp.pl>
    <gu2bea$6ai$1@inews.gazeta.pl> <gu35j4$654$1@news.wp.pl>
    <gu3eup$npd$1@inews.gazeta.pl> <gu4kov$5rq$1@news.wp.pl>
    <gu6mvs$d5p$1@inews.gazeta.pl> <gu6t7u$gdr$1@news.wp.pl>
    <gu7rqg$3jt$1@inews.gazeta.pl> <gu8dlh$dmm$1@news.wp.pl>
    <gu8qbi$k1a$1@inews.gazeta.pl> <gu9uo4$goj$1@news.wp.pl>
    <b32058bb6rjo$.xy7n19yn138y.dlg@40tude.net>
    <q...@4...com>
    <1gmudqx39zijr$.1dafg4xa8a7z6$.dlg@40tude.net>

    at Tue 12 of May 2009 10:51, Heraklit wrote:

    > Był 12 maj (wtorek), gdy o godzinie 10:40 *Grzegorz Krukowski* w pocie
    > czoła naskrobał(a):

    > tylko kraje, które opisujesz nie miały 40 lat sowieckiej kultury jak
    > kanonu "piękna".

    Bałagan estetyczny na Wschodzie rzeczywiście większy niż w Polsce.
    Sam fakt iluś tam lat komuny chyba nie ma decydującego znaczenia.
    Prowincjonalne miasteczka i wioski rumuńskie, mimo widocznej
    czasami biedy, miały ładunek estetyczny co najmniej na podstawowym
    poziomie. Pod koniec lat 80 jechałem PKSem spod Babiej Góry
    do Krakowa bocznymi drogami. Tam też wyglądało normalnie, wyjątkowo
    estetycznie w porównaniu z resztą Polski.
    A ta reszta, od wiosek po nowe blokowiska i dzielnice willowe,
    to tragedia. Może nie tyle jeśli chodzi szczególnie o architekturę
    ale w ogóle o zorganizowanie przestrzeni. Źle zorganizowana
    działa przygnębiająco, co niektórzy zauważają natychmiast
    (np duszą się, poważnie!) inni później, ale i oni co jakiś
    czas muszą pospacerować tam gdzie otaczająca przestrzeń
    nie usiłuje zadusić.

    --
    nb