  • 1. Data: 2009-12-30 08:15:03
    Temat: formatowanie tasm
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    mam troche "smieci" do wyrzucenia, ale nie chcialbym ich sie zupelnie
    pozbywac, wiec postanowilem zrzucic to na tasmy i niech tam sobie
    zalegaja w czelusciach szuflady. kupilem na ebay kilka uzywanych tasm
    LTO-2. niestety zadna z tasm nie daje sie formatowac wywalajac blad o
    cyclic redundanyc check..., I/O error ... , data write/read error itp.
    przy kazdej probie sformatowania (sprawdzone na trzech roznych
    napedach).
    kupowalem uzywane tasmy, wlasnie w takich celach juz wczesniej i nigdy
    nie mialem wiekszych problemow. ok. jedna, dwie tasmy zdazaly sie
    padniete, ale to wszystko. tym razem wszystkie tasmy sa trafione.
    swego czasu czytalem, ze kolesie sprzedajacy takie rzeczy, formatuja
    tasmy przed wystawieniem w jakis cudaczny sposob.
    moze ktos sie orientuje, o co moze chodzic lub czy istnieje jakies
    narzedzie (pod windows), ktorym mozna by takie niesforme tasmy
    skutecznie sformatowac. bede wielce wdzieczny. <rs>

  • 2. Data: 2009-12-30 09:09:11
    Temat: Re: formatowanie tasm
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    rs pisze:
> [...]
    > narzedzie (pod windows), ktorym mozna by takie niesforme tasmy
    > skutecznie sformatowac. bede wielce wdzieczny. <rs>

    mt -f /dev/nftape erase ;-)
    Taśmy po prostu mogą być uszkodzone, lub ktoś tak skutecznie
    je potraktował polem magnetycznym, że już nadają się tylko
    do wyrzucenia.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 3. Data: 2009-12-30 09:21:20
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 09:09:11 +0000, DooMiniK
    <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

    >mt -f /dev/nftape erase ;-)

    dzieki, ale mialo byc pod windows.

    >Taśmy po prostu mogą być uszkodzone, lub ktoś tak skutecznie
    >je potraktował polem magnetycznym, że już nadają się tylko
    >do wyrzucenia.

    moze byc i tak, chociaz watpie sadzac po ilosci tych tasm jakie ta
    firma sprzedaje i jej krysztalowym feedbacku. <rs>

  • 4. Data: 2009-12-30 09:54:53
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    rs pisze:
> [...]
    [...]

    > dzieki, ale mialo byc pod windows.

    > moze byc i tak, chociaz watpie sadzac po ilosci tych tasm jakie ta
    > firma sprzedaje i jej krysztalowym feedbacku. <rs>

    Napisz więc do nich - pewnie nie jesteś pierwszy, co ma podobny
    problem...

    p.s. może po prostu paczka z Twoimi taśmami za bardzo dostała
    "w dupę" przy tych mrozach.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 5. Data: 2009-12-30 16:14:42
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009 09:54:53 +0000, DooMiniK
    <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

    >Napisz więc do nich - pewnie nie jesteś pierwszy, co ma podobny
    >problem...

    juz to zrobilem. na razie bez odpowiedzi. poczekam do nowego roku.

    >p.s. może po prostu paczka z Twoimi taśmami za bardzo dostała
    >"w dupę" przy tych mrozach.

    wtedy kiedy kupowalem, nie bylo jeszcze tak zimno. <rs>