  • 61. Data: 2015-09-24 18:28:33
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.09.2015 o 18:22, J.F. pisze:

    > To jej daj raz pojechac w trasie :-)

    Dawałem nie raz.
    Zazwyczaj jeździ równie szybko jak ja.

    > Nie pamietam juz ... naprawde w miare realne ?

    Bardziej.

    > Trudno powiedziec - imo przynajmniej polowa z tych roznych durnych
    > przepisow, to zasluga urzedasow.

    Albo lobbystów.

    > Duzy opor powietrza ?

    Dokładnie.

  • 62. Data: 2015-09-24 20:26:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-23 o 08:10, Ghost pisze:

    > Ale gdyby jełopy wykrywali zwykłą jazdę a nie test, takie przypadkowe
    > wykrycie byłoby nie do uzyskania.
    Ale w zwykłej jezdźie by nie przeszedł testu, bo zanim by wykrył że to test
    to juz by go oblał, program startuje od testu a potem jak wykryje że to
    nie test to dopiero włącza pełną moc.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 63. Data: 2015-09-24 20:43:41
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 24.09.2015 o 18:22, J.F. pisze:

    > No - to jest pewna koncepcja.
    > Z drugiej strony - jak wtedy wybrac swiadomie samochod, jesli tam sa
    > nierealne wartosci, tylko w druga strone ?

    to niech napiszą "spalanie 10/7/4,5* (*-syn/ojciec/dziadek za
    kierownicą)" :)

    Łukasz

  • 64. Data: 2015-09-24 22:05:03
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    >Ale w zwykłej jezdźie by nie przeszedł testu, bo zanim by wykrył że to test

    Jakie wykrył, że test, skoro miałby wykrywać, że "zwykła" jazda?

    >to juz by go oblał, program startuje od testu a potem jak wykryje że to nie
    >test to dopiero włącza pełną moc.

    No to jakby miał oblać?

  • 65. Data: 2015-09-24 22:16:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...

    Ale ona jest obowiązkowa, narzucona przez UE.
    Każdy sprzedawca samochodów ma obowiązek przejść ten włąśnie test i w
    każdym ogłoszeniu podawać jego wynik.

    Co do ich dodupności to jeżeli się okaże że dane są chociaż ze sobą
    porównywalne to jeszcze pół biedy.
    Po prostu wiesz że musisz pomnożyć dane producenta x1.3 i wiesz ile będzie
    zużywał paliwa Tobie. Inny kierowca mnoży sobie x1.1 albo x1.8 zależy gdzie
    i jak jeździ.

    Gorzej jak się okaże że jeden producent A deklaruje 5l/100km, producent B
    6l/100km, a w rzeczywistości A pali więcej niż B.

  • 66. Data: 2015-09-24 22:26:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:22:51 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie pamietam juz ... naprawde w miare realne ?

    No chyba jednak łatwiej było je spełnić.
    I to chyba nawet nie w samej normie problem (która się jakoś bardzo nie
    zmieniła), a w tym że kiedyś w ramach tej normy trzeba się było zmieścić w
    progach emisji no i zmierzyć zużycie paliwa.
    A 1l/100km w te czy w tamte nikogo nie zbawiał.

    A dziś jeszcze doszły domiary za CO2, a to się jakoś konkretnie przelicza
    na kasę i chyba się dopiero ostatnio pojawiła ostra presja na zaniżanie
    tych wyników.

    W autach z przed około 2005 jak nie cisnąłeś to uzyskanie deklarowanego
    zużycia paliwa to nie był jakiś wielki problem, dziś już się trzeba mocno
    starać.

    > Trudno powiedziec - imo przynajmniej polowa z tych roznych durnych
    > przepisow, to zasluga urzedasow.

    Urzędasy to jedno, ale widzę też duży interes koncernów w śrubowaniu tych
    norm - eliminują konkurencję.
    Zarówno windując poziom technologiczny jak i pewnie trzymając nad tym
    wszystkim masę patentów.

    > Duzy opor powietrza ?
    >
    > To tak patrze na dostawczaki - wydaje sie ze aerodynamika cegly,
    > powierzchnia czolowa ogromna, a przeciez wiem, ze silniki maja niezbyt
    > mocne ... to jak to moze 160 pojechac ?
    > A czesto jedzie ...

    Taki bus żeby leciał 160, to musi mieć 160KM.
    I przy takiej jeździe, to mimo że diesel to i tak ma wiry w baku :)

  • 67. Data: 2015-09-25 10:12:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Sep 2015 17:15:51 +0200, w <mu1434$c0l$1@node2.news.atman.pl>,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Gdyby płacili odszkodowanie za każde 0,1 l przepału ponad normę, to od

    Kię i Hyundaia już taka kara w USA spotkała.
    Widać VW myślał, że będzie bardziej cwany.

  • 68. Data: 2015-09-25 13:30:11
    Od: j...@g...com

    On Monday, September 21, 2015 at 1:24:33 PM UTC-4, Shrek wrote:

    > Zastanawia mnie skąd ten samochód był taki cwany, że wiedział, że jest
    > zapinany od tyłu sondą;)
    >
    > Shrek.

    http://jalopnik.com/understanding-the-test-mode-that
    -let-vw-trick-the-emiss-1732175835

  • 69. Data: 2015-09-25 14:21:36
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2015-09-21 o 08:56, Ghost pisze:
    > Było?
    > http://autokult.pl/26315,volkswagen-oszukiwal-w-usa-
    na-normach-emisji-spalin-kara-bedzie-bardzo-dotkliwa

    > Huehuehue

    Nicnie stuka nic niepuka :D

  • 70. Data: 2015-09-25 15:12:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    [...]

    > Oszustwo w teście polega na tym, że ECU wykrywa początkowe punkty procedury
    > testowej, a potem wchodzi w jakiś zupełnie inny tryb pracy w którym pewnie
    > samochód zachowuje się beznajdziejnie (np. nie ma mocy), ale za to osiąga
    > dobre oceny testu.

    Rozpędzanie się do 15km/h w 4 sekundy nie wymaga wiele mocy...

    --
    Best regards,
    RoMan