  • Data: 2015-09-23 19:26:46
    Temat: Re: folcwagen w tedeikó
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 23 Sep 2015 13:06:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > w obecnym C-Maxie dieselku jest praktycznie niewyczuwalne. Ujawnia się w
    > dziwnych momentach. Ale w benzyniakach wystarczyło delikatnie powoli
    > przyspieszać i w pewnym momencie czuć było zanik mocy

    Tyle że to nie musi być oszustwo, a po prostu normalne tryby pracy.
    Np. przejście z pętli zamkniętej na otwartą przy już przechodzonej sondzie
    lambda daje się odczuć.

    Samo to że obserwujesz to w normalnej jeździe świadczy o tym że nikt tym
    nie oszukuje testów, a po prostu że silnik ma jakieś dodatkowe tryby pracy
    z których korzystasz i dzięki temu zużywasz mniej paliwa w jakiś tam
    warunkach. Tyle że przełączanie między trybami nie wyszło idealnie płynnie.

    Oszustwo w teście polega na tym, że ECU wykrywa początkowe punkty procedury
    testowej, a potem wchodzi w jakiś zupełnie inny tryb pracy w którym pewnie
    samochód zachowuje się beznajdziejnie (np. nie ma mocy), ale za to osiąga
    dobre oceny testu.