-
Data: 2015-09-23 01:00:07
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 23 Sep 2015 00:00:54 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> Powitanko,
>
>> Ogólnie jakoś motoryzacja zawsze była ze dwie dekady za elektroniką
>> przemysłową
>
> Przede wszystkim to ekofaszysci sa wiele dekad za wiedza kiedys z
> podstawowki, teraz nie wiem, moze gimnazjum. W kazdym razie spalanie
> weglowodorow daje CO2 i H2O. W idealnym przypadku, czyli proces zachodzi
> calkowicie, a wiec jest dosyc tlenu. Jesli samochod pali x dm3/100km, to
> znajac sklad benzyny mozna policzyc ile tego CO2 i H2O powstanie. I ni
> cholery nie powstanie go mniej, niz to wynika z prostego rownania
> reakcji chemicznej, nie powstanie go tez wiecej.
> Jesli wiec producent pisze, ze spalil 100 moli jakiegos weglowodoru i
> otrzymal 1 mol CO2, to nie potrzeba zadnych testow, hamowni, komputerow,
> zeby wiedziec, ze to sciema. Panowie z folkswagena przegieli zapewne i
> trafili na kogos, kto chemii nie przespal.
> To, co nie spali sie w cylindrze, dopali sie w katalizatorze, a
> produktem tego spalania bedzie co? Tak jest, CO2 i H2O.
> Jesli powstaje CO, to jest za malo tlenu = samochod do naprawy, jak sa
> jeszcze rozne ciezkie weglowodory, to wali olejem = samochod do naprawy
> i zadne zaklecia praw fizyki i chemii nie zmienia.
Nie jest to takie proste, bo poza CO2 i H2O silnik wydala z siebie jeszcze
trochę różnych innych związków, zazwyczaj nieporządanych.
Wymogi co do emisji CO2 to jak sam widzisz tak naprawdę zaowalowana forma
ograniczenia normą zużycia paliwa. I dokładnie taki jest cel - żeby mniej
paliwa importować z wrogich ideologicznie państw ;)
Natomiast test mierzy te parametry w ściśle ustandaryzowany sposób.
A jeśli ECU silnika wykrywa że odbywa się właśnie ta procedura testowa może
zmienić parametry pracy silnika tak żeby wartości mierzone wyszły
korzystnie.
Z takich najprostszych pomysłów to po prostu ograniczyć moc, np.
zwiększając turbodziurę po to żeby w teście wypaść korzystniej.
Dzięki temu producent łatwiej zaliczył wymagane normy, być może zaniżył np.
pomiarowe zużycie paliwa badane w teście itp. itd.
A samochód w życiowych sytuacjach norm tych nie spełnia.
Natomiast teraz wiela burza o VW, bo być może tam już ktoś po prostu
przegiął robiąc jakieś cyrki, albo akurat była potrzeba dowalenia VW -
mniejsza o to.
Ale dość niedawno czytałem o jakimś teście, gdzie różne auta badano i
wszędzie się okazywało że rzeczywista emisja o rząd wielkości przekracza
wymaganą normami.
Dziwne by było gdyby inni producenci mając ściśle standaryzowany test nie
kombinowali jak tu go oszukać.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.15 04:06 J.F.
- 23.09.15 06:42 Shrek
- 23.09.15 08:10 Ghost
- 23.09.15 08:19 Ghost
- 23.09.15 08:21 Ghost
- 23.09.15 10:27 masti
- 23.09.15 13:09 s...@g...com
- 23.09.15 13:14 Chris
- 23.09.15 13:31 masti
- 23.09.15 13:48 P.B.
- 23.09.15 13:54 Chris
- 23.09.15 15:06 masti
- 23.09.15 16:42 Cavallino
- 23.09.15 19:26 Tomasz Pyra
- 23.09.15 19:53 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=